دختر اعجوبه ای که برای درمان بیماری آسم تنیس باز شد

به گزارش وبلاگ راضانی، دختری برای بهبود بیماری خود تنیس را شروع کرد اما بعدا توانست به یک اعجوبه جهانی تبدیل گردد.

دختر اعجوبه ای که برای درمان بیماری آسم تنیس باز شد

به گزارش خبرنگاران، در سال 1899 کودکی به نام سوزان لنگن در پاریس متولد شد که دنیای تنیس زنان را تغییر داد. سوزان 12 ساله شده بود که پدرش برای او یک راکت تنیس مخصوص بچه ها و چند توپ خرید . پدرش او را تشویق کرد برای درمان آسم خود تنیس بازی کند و از همان موقع لنگن تنیس بازی کردن را آغاز کرد.

با آغاز جنگ دنیای فعالیت های تنیس متوقف شد اما این اتفاق باعث نشد که او کوشش برای افزایش مهارت خود را کنار بگذارد. در سال 1919، لنگن در فینال ویمبلدون توانست دوروتی چمبرز از بریتانیا را شکست دهد و اولین عنوان خود را به دست بیاورد. او در سال های 1920، 1921، 1922، 1923 و 1925 پیروز به تکرار عنوان خود شد.

لنگن که تبدیل به یک اعجوبه در تنیس زنان شده بود، در بازی های المپیک 1920 آنتروپ مدال طلا می خواست.

لنگن که 12 سالگی راکت تنیس را در دست گرفت، 9 سال بعد توانست قهرمان انفرادی المپیک 1920 گردد و همچنین در بخش دو نفره هم مدال طلا و در بخش میکس مدال برنز گرفت. او با کسب سه مدال از المپیک برگشت و این تنها بخشی از کارنامه برجسته لنگن است.

طبق تالار مشاهر تنیس دنیا، لنگن در مدت فعالیت خود 83 عنوان قهرمانی در انفرادی، 74 قهرمانی در دو نفره و 93 قهرمانی در میکس در سالهای 1919 تا 1926 کسب کرد و در این سالها تنها یک مسابقه را از دست داد و همین مسئله باعث شد به او لقب فردی الهی را بدهند.

او شش عنوان قهرمانی ویمبلدون و شش عنوان قهرمانی فرانسه را به دست آورد و رقابت او با ستاره نو ظهور آمریکا هلن ویلز به مسابقه قرن شهرت دارد. حتی در این مورد کتابی با عنوان الهه و دختر آمریکایی توسط لری اینگلمان نوشته شده است.

ارنست همینگوی نیز در کتاب خورشید طلوع می نماید در خصوص توصیف کتاب خود عنوان نموده است : رابرت کوهن احتمالا دوست داشت به اندازه لنگن برنده گردد.

او در سال 1928 کار خود را به عنوان یک تنیس باز حرفه ای کنار گذاشت و در سن 39 سالگی نیز بر اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 168

به "دختر اعجوبه ای که برای درمان بیماری آسم تنیس باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر اعجوبه ای که برای درمان بیماری آسم تنیس باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید