خرید تضمینی گندم از کشاورزان

به گزارش وبلاگ راضانی، تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت خرید تضمینی گندم در استان تهران درحال انجام است از برداشت 205 هزار تُن گندم در استان تهران اطلاع داد.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه خرید محصولات کشاورزی با اولویت خرید گندم با اشاره به پیگیری اقدامات مختلف برای تامین گندم استان تهران گفت: عواملی که باعث تشویق کشاورزان به فروش گندم محصول می گردد در این جلسه مورد تاکید نهاده شد. مقرر شد که بعد از تحویل محصول، پرداخت به کشاورزان به سرعت انجام گردد؛ به علاوه هیئت دولت و جهاد کشاورزی شرایطی فراهم کردند تا قیمت خرید گندم از کشاوزان به میزان هر کیلو 5 هزار تومان اضافه گردد، البته هنوز با قیمت وارداتی اختلاف نسبتاً زیادی وجود دارد.

وی اضافه نمود: مراکز خرید در شهرستان ها اضافه می گردد تا دسترسی تولیدکنندگان زیاد باشد؛ همچنین به فرمانداران تاکید شده در شهرستان هایی که کشت غالب آنها گندم می باشد، قدرت مانور دلالان سلب شده تا بتوانیم با اثرگذاری بیشتری اقدامات را به پیش ببریم.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک گندم برای احتیاجهای کشور در حوزه نان و فرآورده های دیگر تاکید نمود: از جمله اقداماتی که از بدو پیروزی انقلاب پیگیری شده کوشش برای خودکفایی در حوزه گندم بوده است. 46 هزار هکتار اراضی در استان تهران به کشت آبی گندم اختصاص دارد که میانگین برداشت محصولات 205 هزار تُن می باشد.

استاندار تهران ادامه داد: میانگین برداشت گندم در استان تهران از هر هکتار چهار و نیم تُن می باشد، در حالی که در کشور به دلایلی این میزان کمتر می باشد و باید دلایل احصا گردد تا بازدهی افزایش یابد.

در ادامه این جلسه حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران نیز با اشاره به لزوم اصلاح قیمت گندم گفت: ضرورت دارد که چند قیمتی در حوزه خرید گندم اصلاح گردد. میزان کشت گندم در استان تهران یک دوازدهم احتیاج است؛ از اینرو بایستی احتیاج استان از سایر استان ها تامین گردد که در این زمینه اقدامات لازم اتخاذ شده است.

وی با اشاره به افزایش گرمای هوا تاکید نمود: دوره های خرید گندم بایستی سرعت بگیرد و در شهرستان های استان تهران نیز میزان و شرایط برداشت گندم احصا گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 518

به "خرید تضمینی گندم از کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی گندم از کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید