خبرنگاران محدودیت های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد

به گزارش وبلاگ راضانی، تهران- خبرنگاران- عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا هنوز قطع نشده است؛ از این رو، باید اعمال محدودیت ها و منع ترددها که در کاهش موارد ابتلا به کرونا بسیار کارساز بودند، همچنان ادامه یابند.

خبرنگاران محدودیت های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد

مسعود مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اعمال محدودیت ها و منع ترددها بسیار کارساز بوده و فرایند موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا را کاهش داده است. با برداشتن بعضی محدودیت ها و شروع سفرها دوباره خطر افزایش موارد ابتلا به این بیماری را خواهیم داشت که باید جلوی آن گرفته گردد.

وی گفت: در چند روز اخیر موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته و با توجه به سفرهای اخیر، کاهش رعایت پروتکل بهداشتی از جمله ماسک و حضور در اجتماعات ممکن است وارد موج چهارم این بیماری شویم که هشداردهنده است.

این متخصص بیماری های عفونی از مردم خواست نسبت به موج چهارم کرونا بی تفاوت نباشند و همچنان پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها را رعایت نموده و سبک زندگی و رفتارهای خود را در شرایط کرونایی تغییر دهند تا بتوانیم به شیب کاهشی این بیماری برسیم.

مردانی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی مرگ و میر بالایی ندارد، گفت: این نوع ویروس 70 درصد قدرت انتقال پذیری بالایی دارد و بیشتر افراد زیر 20 سال را مبتلا می نماید اما مرگ و میر آن زیاد نیست. از مردم می خواهیم از تجمعات پرهیز نموده و همچنان ماسک بزنند و سایر موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

وی اضافه نمود: اگر یکدیگر را همراهی کنیم، محدودیت های کرونایی رعایت گردد و واکسن کرونا در اختیار جامعه قرار گیرد، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توانیم به کنترل بسیار خوب بیماری تا سال آینده امید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در کشور را تا به امروز یک میلیون و 324 هزار و 395 نفر و شمار فوتی ها را 56 هزار و 717 نفر گفت.

به گفته وی تا به امروز یک میلیون و 113 هزار و 224 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 4393 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 8 میلیون و 475 هزار و 495 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور اجرا شده است.

بر اساس آخرین تحلیل ها، 10 شهر در شرایط قرمز، 23 شهر در شرایط نارنجی، 163 شهر در شرایط زرد و 252 شهر در شرایط آبی قرار دارند. 10 شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 92 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از یک میلیون و 980 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت نهمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 270

به "خبرنگاران محدودیت های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید