خبرنگاران لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان

به گزارش وبلاگ راضانی، یزد- خبرنگاران- با وجودی که یزد در حال حاضر به ترتیب دومین، چهارمین و هشتمین استان معدنی، صنعتی و برتر کشور محسوب می شود سهم این بخش ها در ورزش به خصوص در فوتبال مناسب نیست.

خبرنگاران لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان

تا به امروز برای جلب مشارکت بخش خصوصی و صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی و معدنی برای انجام وظایف خطیر خود در انجام بهتر مسوولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان و توسعه ورزش و فوتبال پیگیری های مستمری توسط مسوولان و رسانه های گروهی اجرا شده که هنوز مطالبات محقق نشده است .

ظرفیت های بسیار خوبی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد وجود دارد که اگر زمینه مشارکت صنایع و معادن در ورزش و این رشته ها حتی در چارچوب قوانین وضع شده فراهم شود شاهد یک تحول بزرگ و نقش آفرین در توسعه و تعالی فعالیت های مرتبط همراه با امور فرهنگی خواهیم بود.

هم اکنون در رشته جذاب فوتبال ساحلی، تیم های مقاومت گلساپوش یزد و ایفاسرام اردکان در لیگ برتر و صنایع اردکان و صدرشیمی در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه های کشور حضور دارند و تیم های پایه آنها همواره جزو مدعیان در سطح کشور محسوب می شود.

در رشته فوتبال تیم شهید قندی یزد تنها کننده استان در لیگ دسته 2 ، یزدلوله در لیگ دسته سه و تیم سنگ آهن بافق بعد از قهرمانی در لیگ برتر استان به زیر گروه دسته سه قهرمانی باشگاه های کشور صعود کرد که رقابت ها با اعلام فدراسیون آغاز می شود.

در فوتبال پایه که نقش مهمی در آینده این رشته در استان دارد هم اکنون نونهالان نوین فولاد در لیگ برتر و نوجوانان و تیم امید این باشگاه فرهنگی ورزشی در لیگ دسته اول قهرمانی کشور حضور دارد که همواره جزو مدعیان است و رقابت های آنها در فصل جدید هنوز آغاز نشده است .

بررسی شرایط فوق تنها نشان دهنده گوشه ای از توانایی بالقوه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد است که اگر صنایع و معادن در عمل به مسوولیت اجتماعی خود در کمک به فعالیت های فرهنگی و ورزشی عمل کنند در تمام رشته ها و پایه ها شاهد حضور فعال ورزشکاران استان و افتخارآفرینی بیشتر خواهیم بود.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 47 هیأت ورزشی و 62 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود 97 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

از حدود 550 معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار گرفته است و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق(2 معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود 2 میلیارد تن تخمین زده می شود.

یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و از جمله سه استانی است که بالاترین میزان کشف معدن کشور را دارد و در حوزه اشتغال از استان های برتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 263

به "خبرنگاران لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید