خبرنگاران سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه 34مصوبه داشت

به گزارش وبلاگ راضانی، تربت حیدریه- خبرنگاران- نخستین سفر شهرستانی استاندار خراسان رضوی در سال 1400 به شهرستان تربت حیدریه 34 مصوبه داشت.

خبرنگاران سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه 34مصوبه داشت

محمد صادق معتمدیان پنجشنبه شب در جلسه جمع بندی این سفر گفت: این مصوبات در بخش های گردشگری، راه سازی، آب روستایی و تکمیل و تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان می باشد.

وی افزود: یکی از مزایای بازدیدهای منطقه ای و میدانی مدیران استانی از شهرستان های استان این است که ضمن آشنایی با ظرفیت های منطقه با کمبودها نیز آشنا می شوند و مدیران نباید اجازه دهند که مسائل به سراغ آنها بیاید بلکه خود مدیر باید مشکل را شناسایی و برای برطرف آن راه حل داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تربت حیدیه در چند محصول باغی و زراعی رتبه اول تا سوم استان را داشته و برند زعفران این شهرستان در جهان شاخص است و 70 درصد زعفران جهان را تولید می کند و علاوه بر آن قطب تولید ابریشم ایران است.

وی گفت: این شهرستان بارانداز دام شرق کشور است و سه هزار اشتغال صنعتی نیز در حوزه معدن دارد و وجود سنگ های معدنی با ارزش از دیگر شاخصه های آن می باشد.

معتمدیان افزود: تربت حیدریه، در زمینه راه و به خصوص راه آهن از امکانات و ظرفیت های خوبی برخوردار است که از زیرساخت های توسعه گردشگری است بطوریکه تا قبل از شیوع کرونا روزانه 10 میلیون نفر از این جهت تردد می کردند اما با این همه حتی یک هتل در تربت حیدریه وجود ندارد و این وظیفه میراث فرهنگی است که توجه سرمایه گذاران را برای ساخت هتل در این شهر جلب کند تا زمینه های توقف دستکم 2 یا سه ساعت گردشگران عبوری در تربت حیدریه فراهم شود.

وی ادامه داد: هر یک از شهرستان های استان خراسان رضوی دارای ثروت های خدادادی منحصر به فرد هستند که باید این ثروت ها را از قوه به فعل تبدیل کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری کردند و بیش از یک دهه است که معظم له در حوزه اقتصادی متمرکز شده اند اما سال جاری این موضوع را بیشتر، پررنگتر و شفافتر بیان کردند و پشتیبانی و مانع زدایی را نیز مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: مدیران باید نسبت به حذف قوانین دست و پاگیر اقدام کرده و قوانینی را که ممکن است مانع رشد، توسعه و تولید شوند، تدبیر و مدیریت کنند و آنها را برطرف یا اصلاح کنند.

معتمدیان ادامه داد: تربت حیدریه با ظرفیت هایی که در بخش تولید دارد نباید این همه بیکار داشته باشد و مشکل اصلی ما در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی است و یک مدیر توانمند باید با جرات به جنگ مسائل برود.

وی گفت: برای برخی مسائل باید به شکل حرفه ای برنامه ریزی شده و راه حل ارائه شود.

باید مدل های بومی در حوزه تولید طراحی شود

کننده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:حوزه تولید با موانع بسیار روبرو است و باید مدل های بومی در این حوزه طراحی و در استان پیاده شود.

محسن زنگنه افزود: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به سال تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری کردند که به یک معنا همان رونق و جهش تولید است.

وی ادامه داد: دو بخش جدید شعار سال نشان دهنده این است که معظم له نگاهی همراه با حساسیت و نکته سنجی به تولیددارند و موضوع را دنبال می کنند.

این کننده مجلس گفت: در حوزه پشتیبانی باید دقت بیشتری انجام شود.

وی همچنین افزود: در زمینه بودجه استان در سال جاری سعی کردیم بودجه های استانی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی خود صبح پنجشنبه وارد رباط سنگ در شهرستان تربت حیدریه شد.

محمد صادق معتمدیان در این سفر یک روزه از شهرهای بایگ، کدکن و روستای بسک این شهرستان بازدید و با مردم و مسوولان آنها گفت و گو کرد.

ملاقاتهای مردمی و نشست جمع بندی از دیگر برنامه های سفر امروز معتمدیان به تربت حیدریه بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی و چند تن از مدیران استانداری خراسان رضوی نیز معتمدیان را در این سفر همراهی کردند.

شهرستان تربت حیدریه 140 آزاده، هزار شهید و 2 هزار و 500 جانباز تقدیم انقلاب و نظام مقدس اسلامی ایران کرده است.

این شهرستان 225 هزار نفری در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 422

به "خبرنگاران سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه 34مصوبه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه 34مصوبه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید