حدود 100 کوهنورد در توچال گرفتار شدند

به گزارش وبلاگ راضانی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ارائه گزارشی از گرفتار شدن حدود 100 نفر از کوهنوردان در برف ایستگاه شماره 7 توچال، گفت: بیمارستان های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده باش قرار گرفتند.

حدود 100 کوهنورد در توچال گرفتار شدند

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، مجتبی خالدی در تبادل نظر با تسنیم با اشاره به حادثه گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه 7 توچال، اظهار کرد: ساعت یک و 30 دقیقه بعد از ظهر امروز، از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته و گزارشی مبنی بر گرفتار شدن حدود 100 نفر از کوهنوردان ارائه شد؛ بلافاصله با همکاران هلال احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و مسئولین ایستگاه توچال تماس گرفته و تعیین شد علیرغم توصیه هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود نموده اند.

وی اضافه کرد: با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه های بالایی رخ داده بود احتمال می رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد؛ مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت. آمادگی لازم برای درمان افرادی که احتمال سرمازدگی برای آن ها وجود دارد اجرا شده است و بیمارستان های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده باش قرار گرفتند.

خالدی با بیان این که همچنان در حال رصد شرایط هستیم، ادامه داد: تله کابین راه اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه های پایین تر است و اورژانس آمادگی انتقال مصدومین احتمالی به مراکز درمانی را دارد. بخشی از افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه اول راهنمایی شدند و پنج نفر نیز در کوه ها گرفتار شده بودند که پیدا شده و به ایستگاه اول راهنمایی شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 241

به "حدود 100 کوهنورد در توچال گرفتار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 100 کوهنورد در توچال گرفتار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید