کوشش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ راضانی، چین کوشش می نماید تا شکاف واکسیناسیون تکان دهنده بین کشورها را پر کند.

کوشش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، چین کوشش می نماید تا شکاف واکسیناسیون تکان دهنده بین کشورها را پر کند.

رئیس سازمان دنیای بهداشت هفته گذشته در کنفرانس خبری خود در ژنو اظهار داشت توزیع دنیای واکسن کووید-19 به شکل تکان دهنده ای، نابرابر است و با اعلام این مطلب از کشور های دنیا درخواست کرد تا از ابتکار کووَکس سازمان دنیای بهداشت حمایت نمایند.

براساس گزارش WHO، در میان بیش از 700 میلیون دز واکسن که تا به امروز در سطح دنیا تجویز شده، کشورهای ثروتمند بیش از 87 درصد دریافت نموده اند ، در حالی که کشورهای کم درآمد فقط 0.2 درصد سهم داشته اند.

چین همچنان هوادار برابری واکسیناسیون دنیای است.سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تاریخ 30 مارس (13روز پیش) اظهار داشت، چین در حال ارائه یاری به واکسن به 80 کشور و 3 سازمان بین المللی و صادرات به 40 کشور به علاوه و همکاری تحقیق و توسعه واکسن با بیش از 10 کشور است.

طی هفته گذشته، چین دو محموله واکسن کووید 19 متعلق به شرکت سینوفارم را به لبنان اهدا نموده و یک محموله 150 هزار دوزی نیز به السالوادور فرستاده است.

دو کاندید واکسن کووید 19 چینی در مرحله نهایی ارزیابی توسط لیست استفاده اضطراری WHO هستند و تصمیم نهایی بین 26 آوریل تا 3 مه اتخاذ خواهد شد.

در هفته گذشته، سه کشور دیگر استفاده اضطراری از نامزدهای واکسن کووید 19 چینی را تأیید کردند. پاناما و پاکستان استفاده از واکسن سینوواک و شیلی نیز واکسن کن سینو را تأیید نموده است.

کشورهایی که واکسن چینی را دریافت نموده اند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 420

به "کوشش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش چین برای پرکردن شکاف جهانی واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید