تصویر لو رفته از آیپد 10 نشان می دهد تبلت مالی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت

به گزارش وبلاگ راضانی، اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد در رویداد ماه سپتامبر خود، در کنار آیفون های سری 14 و اپل واچ سری 8، از آیپد نسل 10 هم به عنوان تبلت مالی خود رونمایی کند.

تصویر لو رفته از آیپد 10 نشان می دهد تبلت مالی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت

اپل میخواهد در رویداد ماه آینده خود، در کنار آیفون های سری 14 و اپل واچ ها، به احتمال زیاد از یک آیپد هم رونمایی کند. البته آیپد نسل 10 و آیپد پرو مدل 2022 که تبلت مالی و پرچم دار اپل برای ادامه سال 2022 و 2023 به حساب می آیند. در حال حاضر نسل نهم آیپد با قیمت بسیار پایین در دسترس واقع شده است که از لحاظ طراحی، از نسل 5 که در سال 2017 عرضه شده تا به امروز تا کنون هیچ تغییری نداشته است. به صورت کلی فلسفه اپل در طراحی آیپدها به این گونه است که هرچه کمتر برایشان پول بدهید، محصولی نه چندان زیبا با حواشی بیشتر دریافت می کنید. هرچه هم بیشتر پول بدهید، قاعدتا مدل های پرو نصیب تان می شوند که هم کیفیت بیشتری دارند و هم زیباتر هستند.

آیپد نسل 9 هم به خاطر قیمت پایین، حواشی زیادی در اطراف نمایشگر خود دارد اما به نظر می رسد نسل دهم آن اندکی تغییرات مثبت از لحاظ ظاهری داشته باشد. رندری که اخیرا از این محصول منتشر شده نشان می دهد آیپد 10 حواشی نسبتا کمتری در مقایسه با قبل خواهد داشت اما این حواشی آنقدر زیاد هست که اپل فضای کافی برای تعبیه کلید Home روی آن داشته باشد. کلیدی که در واقع هم به عنوان حسگر اثرانگشت و هم کلید خانه فعالیت می نماید.

علاوه بر این ها، این رندر نشان می دهد دوربین بکار رفته روی پنل پشتی این محصول در کنار فلش LED قرار خواهد گرفت و بیضی شکل خواهد بود. به عبارتی می توان گفت شکل این دوربین بسیار شبیه به نوع چینش دوربین در آیفون X است. از آن جایی که این محصول یک آیپد مالی به شمار میرود، فقط یک دوربین خواهد داشت که به احتمال بسیار فراوان میزان آن از 8 در نسل 9 به 12 مگاپیکسل ارتقا خواهد داشت.

با این طراحی تازه، اکنون خطوط آنتن به بخش بالایی و پایینی منتقل شده اند و به صورت افقی، در بالاترین و پایین ترین قسمت محصول به وضوح قابل مشاهده هستند. از آن جایی هم که بخش زیرین آیپد به وضوح در این رندر قابل مشاهده است، به نظر می رسد خبری از جک 3.5 میلی متری در آن نیست و اپل تصمیم گرفته آن را حذف کند تا بدین ترتیب این قابلیت دیگر از تمام محصولات اپل حذف گردد.

یک تغییر مثبت دیگر، اضافه شدن پورت USB-C و حذف پورت لایتنینگ بود که این باعث می گردد هم فرایند شارژ شدن گوشی سریع تر اتفاق بیفتد و هم داده ها با سرعت بسیار بیشتری انتقال پیدا نمایند. با ابعاد 6.98 × 179 × 248 میلی متر، آیپد نسل 10 اپل به احتمال بسیار زیاد باید وزن کمتری از نسل قبلی داشته باشد چرا که هم ارتفاع و هم ضخامت مدل مورد انتظار از قبل کمتر است. میزان نمایشگر اما تغییر خاصی نخواهد داشت و همان 10.2 اینچی و وضوح 2160 × 1620 باقی خواهد ماند. قابلیت های مجذوب کننده تر در این بخش نظیر رفرش ریت 120 هرتز یا پنل OLED برای آیپدهای بسیار گران تر در نظر گرفته شده و نمی توان انتظار داشت در این محصول شاهد چنین قابلیت هایی باشیم.

از لحاظ قدرت پردازشی، آیپد 10 به تراشه A14 مجهز خواهد شد که در آیفون های سری 12 شاهد استفاده از آن بودیم. این تراشه که مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است، 11.8 میلیارد ترانزیستور دارد و نخستین تراشه ای هم بود که از چنین لیتوگرافی بهره می برد. این تراشه اگرچه تازهترین نیست اما هنوز آنقدر قدرت دارد که بتواند تمام کارها را با سرعت بسیار بالا و قابل قبولی انجام دهد. البته چون این سیستم عامل iPadOS 16 اپل با تأخیر در عرضه روبرو شده و قرار است در اکتبر عرضه گردد، این احتمال وجود دارد که آیپد 10 در ماه سپتامبر رونمایی گردد ولی رسما یک ماه بعد در دسترس قرار بگیرد.

طبق معمول، دو نسخه وای فای و 5G از این محصول در دسترس قرار خواهد گرفت که مدل وای فای در نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 330 دلار (پایه) و در نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 480 دلار و مدل وای فای + 5G هم در نسخه 64 و 256 گیگابایتی، به ترتیب با قیمت های 460 و 610 دلار به فروش می رسند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 945

به "تصویر لو رفته از آیپد 10 نشان می دهد تبلت مالی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر لو رفته از آیپد 10 نشان می دهد تبلت مالی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید