ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می نماید

به گزارش وبلاگ راضانی، وزیر میراث فرهنگی دستور داد هرچه سریع تر با کشور افغانستان هماهنگی های لازم را برای بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی دانشمند و ریاضیدان ایرانی در شهر غزنی این کشور انجام گردد.

ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می نماید

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهر: علی اصغر مونسان گفت: با توجه به اینکه این مقبره ویران شده و در شرایط بدی واقع شده است با هماهنگی که معاونت میراث فرهنگی با کشور افغانستان انجام می دهد در بخش بازسازی آرامگاه این دانشمند عظیم ایرانی هر چه سریع تر اقدام خواهیم کرد.

او اضافه کرد: کشور ما دانش خوبی در زمینه بازسازی و بازسازی بناها و اماکن تاریخی دارد و کارشناسان برجسته ای نیز در این حوزه فعالیت می نمایند. به این منظور در بازسازی اصولی مقبره ابوریحان بیرونی به کشور افغانستان یاری می کنیم تا شاهد مقبره ای در خور شأن این دانشمند برجسته ایرانی باشیم.

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی، دانشمند و ریاضی دان قرن چهارم و پنجم هجری ایرانی است که او را از عظیم ترین دانشمندان مسلمان و ایرانی تاریخ می دانند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 245

به "ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان را بازسازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید