اوایل هفته آینده از مرز فراوری 500هزار دستگاه خودرو عبور می کنیم

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تخصیص بودجه دولت برای توسعه موتور سه استوانه طبق مصوبه قانون بودجه سال آینده در مجلس اطلاع داد و ضمن آن تاکید نمود که سال آینده هیچ تعهد معوقی نخواهیم داشت.

اوایل هفته آینده از مرز فراوری 500هزار دستگاه خودرو عبور می کنیم

فرشاد مقیمی ضمن اعلام خبر تخصیص بودجه دولت برای توسعه موتور سه استوانه در حاشیه یک مراسم درون سازمانی این گروه خودروسازی، اظهار کرد: سهم حوزه تحقیق و توسعه از فروش ایران خودرو از 0.6 درصد در سال 1397 به 3.4 درصد در امسال افزایش یافته است که این امر می تواند جهت توسعه را هموارتر کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر تحقق کامل اهداف فراوری در سال جهش فراوری با اعلام فراوری 490 هزار دستگاه تا دو روز گذشته (17 اسفند)، گفت: اوایل هفته آینده از مرز فراوری 0.5 میلیون دستگاه خودرو نیز عبور خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به کاهش تعداد فراوری خودروهای مونتاژی در سبد فراوریی امسال ایران خودرو، اضافه نمود: برنامه ما در امسال تمرکز بر فراوری داخل بوده و توانسته ایم با همت قطعه سازان کشور، اهداف را محقق کنیم؛ بنابراین کمتر از 6000 دستگاه خودرو مونتاژی در سبد محصولات ما بوده است. همچنین ایران خودرو با عمل به تعهدات به مشتریان، نقش موثری در ایجاد آرامش و تعادل در بازار ایفا نموده است.

مقیمی با بیان اینکه در طرح های فروش های فوق العاده، تعهد معوقی نداریم و میانگین تحویل خودرو در این فروش ها را به جای 90 روزه قرارداد، به 40 روز رسانده ایم، توضیح داد: در سال آینده برنامه فراوری و فروش را به گونه ای پیش خواهیم برد که هیچ تعهد معوقی ایجاد نشده و خودروها به موقع تحویل مشتریان گردد.

این مدیرعامل خودروساز، خودروی تارا را یکی از دستاوردهای مهم و عظیم ایران خودرو در سال جهش فراوری و در شرایط تحریم دانسته و گفت: تعهدات ایجاد شده این خودرو به موقع و بدون تاخیر اجرا خواهد شد. طبق برنامه ریزی های اجرا شده، تا انتهای سال 1400، تارا به پنج ستاره کیفی دست خواهد یافت تا این محصول بعد از دناپلاس اتوماتیک، دومین خودروی ایرانی پنج ستاره گردد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور گیربکسی فراوری شده که تمام مراحل طراحی و مهندسی آن توسط مهندسان داخلی کشور شکل گرفته است، گفت: به زودی نیز گیربکس AMT نیمه اتوماتیک، که در حال حاضر بر روی خودروی سمند جانمایی شده و مراحل تست آن سپری می گردد، به سبد خدمات و محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اضافه نموده خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طراحی و نمونه سازی موتور سه استوانه را نیز از دیگر دستاوردهای بسیار عظیم این گروه صنعتی خوانده و تاکید نمود: به دست توانمند جوانان خلاق کشور آینده روشنی برای صنعت خودرو رقم خواهیم زد.

مقیمی ضمن قدردانی از همت، کوشش و جهاد کارکنان ستاد مقابله با کرونا در ایران خودرو، اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا با ایجاد محیط کار امن برای کارکنان و خانواده های آنان سبب شدند تا کارکنان با خیالی آسوده بتوانند در سنگر فراوری به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 365

به "اوایل هفته آینده از مرز فراوری 500هزار دستگاه خودرو عبور می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوایل هفته آینده از مرز فراوری 500هزار دستگاه خودرو عبور می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید