انگشتر هوشمند بدن انسان را به باتری زیستی تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک گجت پوشیدنی ابداع شده است که بدن انسان را به یک باتری زیستی تبدیل می نماید.

انگشتر هوشمند بدن انسان را به باتری زیستی تبدیل می نماید

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این گجت انعطاف پذیر مانند انگشتری روی انگشت، به پوست دست می چسبد و گرمای طبیعی بدن انسان را به الکتریسیته تبدیل می نماید.

محققان دانشگاه کلورادو توانسته اند با یاری این گجت از یک سانتیمتر مکعب پوست انسان حدود یک ولت انرژی فراوری نمایند. آنها تصمیم دارند در آینده این فناوری را به شکل یک دستبند ورزشی توسعه دهند که هنگام حرکت فرد، انرژی خود را تأمین می نماید.

جیان لیانگ شیائو محقق ارشد این پژوهش و استادیار دانشگاه کلورادو در این باره می گوید: هنگامیکه فردی از باتری استفاده می نماید، انرژی آن تخلیه می گردد و در نهایت باید آن را تجدید کند. اما نکته جالب درباره این دستگاه ترموالکتریک آن است که می توان آن را پوشید و مدام شارژ می گردد.

به گفته شیائو، تحقیق پیش رو در حقیقت مبتنی بر فعالیت های قبلی درباره طراحی پوست الکترونیکی است که مانند پوست انسان عمل می نماید.

البته طی آزمایش ها محققان مجبور بودند این پوست الکترونیک را به یک منبع خارجی متصل نمایند. دستگاه جدید از یک پلیمر به نام پلی آمین ساخته شده است.

محصول نهایی دستگاهی شبیه یک دستبند پلاستیکی و یک مادربرد رایانه کوچک یا حتی یک حلقه فناورانه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 331

به "انگشتر هوشمند بدن انسان را به باتری زیستی تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشتر هوشمند بدن انسان را به باتری زیستی تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید