ادعای جنجالی در گوگل مپ: مخفیگاه هیتلر در قطب جنوب کشف شد!، عکس

به گزارش وبلاگ راضانی، یورونیوز نوشت: کاربران Google Maps ادعا می نمایند که با مشاهده یک دریچه مرموز و مخفی در قطب جنوب توانسته اند پناهگاه نازی ها در سال های پس از جنگ دوم جهانی را پیدا نمایند.

ادعای جنجالی در گوگل مپ: مخفیگاه هیتلر در قطب جنوب کشف شد!، عکس

موقعیت یابی این مکان موجب شد تا بار دیگر بازار تئوری های توطئه در شبکه های اجتماعی رونق بگیرد؛ آن هم با این فرضیه که بازماندگان رژیم نازی ها پس از جنگ دوم دنیای به یک پایگاه نظامی در قاره یخی پناه برده اند.

کشف این دریچه ابتدا به وسیله یک کاربر فیس بوک در تاریخ 30 ژوئیه به اشتراک گذاشته شد و به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. تصویری که او به اشتراک گذاشته بود یک علامت مربع شکل سایه دار را نشان می دهد که شبیه ورودی یک مخفیگاه در سمت شرقی یک تکه وسیع یخی است.

نظریه پردازان توطئه از آن موقع تا به حال درباره کاربری این درب حدس و گمان های زیادی زدند و بعضی نیز معتقدند که این حتی می تواند متعلق به یک پایگاه مخفی دولت ایالات متحده باشد.

ریشه این شایعات از کجا است؟

اساس و ریشه این تئوری توطئه تا حدی بر اساس حقیقت است. هیتلر در سال 1938 یک گروه اکتشافی آلمانی را به نام دستیابی به روغن نهنگ به قطب جنوب اعزام کرد.

همین عملیات اکتشافی سبب شد تا در سال 1947 بحث هایی در میان محققان حوزه تئوری های توطئه برانگیخته گردد؛ بطوریکه بعضی از آن ها احتمال می دادند که جنایتکاران جنگی نازی در طی سفر یک ماهه خود به این منطقه، توانسته اند یک پایگاه معظم نظامی در زیر یخ بسازند و احتمالا مقامات ارشد نازی ممکن است از این طریق توانسته باشند سال های بعد از سرانجام جنگ را در آنجا سپری نمایند.

در حالی که هیچ مدرک عینی دال بر صحت این موضوع تایید نشده است، اما مشاهده زیردریایی های آلمانی معروف به او-بوت در آرژانتین در سال های پس از تسلیم نازی ها در سال 1945 میلادی، شایعات بقا و فرار هیتلر را بیشتر دامن زد.

سرنوشت دیکتاتور آلمان یکی از ماندگارترین رازهای تاریخ مدرن به جای مانده است. جسدی که گمان می رود متعلق به هیتلر باشد، از زمان سرانجام جنگ دوم دنیای، در کشور روسیه (اتحاد جماهیر شوروی سابق) نگهداری می گردد.

با این حال، جسد احتمالی او سفری پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است؛ سوزانده شده، مخفیانه دفن شده، نبش قبر شده، دوباره به وسیله سرویس اطلاعاتی کا.گ.ب. دفن شده و تقریبا می گردد گفت که کامل از بین رفته است. با این اوصاف، بسیاری در صحت آن تردید دارند.

تئوری های توطئه فقط به این فقره ختم نمی گردد

در طول این سال ها، تئوری های توطئه بی شماری پدیدار شده اند که بعضی از آن ها از اساس بی ربط بوده و بعضی را می توان گفت تا حدی قابل قبول هستند. بعضی ادعا می نمایند که هیتلر خودکشی ننموده بلکه قهرمانانه در میدان نبرد جان باخته است، در حالی که بعضی دیگر به این باور رسیده اند که او پیروز به فرار شده و با هویتی جعلی در آرژانتین یا برزیل زندگی نموده است. حتی بعضی معتقدند هیتلر در ماه یا در اعماق زمین پناه گرفته است.

با این حال، دانشمندان فرانسوی با آنالیز قطعات به جا مانده از جمجمه و دندان های هیتلر و مقایسه آن ها با سوابق کالبدشکافی او در دوران جنگ، این نظریه ها را رد نموده و مرگ او در سال 1945 را به طور قطعی اثبات کردند.

بنابراین هیتلر در 45 سالگی درگذشت؛ او نه فرار کرد و نه پنهان شد؛ او مرده است. پس نه به آرژانتین گریخته و نه در یک پایگاهی مخفی در قطب جنوب پنهان شده بود. بماند اینکه او در سمت تاریک ماه هم زندگی ننموده است.

اگر این دریچه پنهانی در قطب جنوب ما را به مخفیگاه هیتلر نمی رساند، پس چه چیزی می تواند باشد؟

بعضی از کاربران اینترنتی قائل بر این هستند که با توجه به مقدار این دریچه، ممکن است ورودی محل زندگی موجودات افسانه ای مانند مردان برفی یا غول ها باشد. بعضی دیگر از کاربران، این ورودی را که در قطب جنوب واقع است را با عکسی مرموز از دریچه ای متعلق به آدم فضایی ها در کره مریخ در ارتباط دانسته اند، که البته سازمان فضایی ناسا بعدا گفت که آن فقط یک سنگ بر روی سطح مریخ بوده است و لاغیر.

تصویر دریچه قطب جنوب در شبکه های اجتماعی تحت عنوان دهانه ای به درون یخ به اشتراک گذاشته شد و هزاران لایک، کامنت و اشتراک برای خود جمع نموده است.

در حالی که بعضی از مفسران در فضای مجازی با بازیگوشی برای خود از وجود یک پایگاه پنهان نازی ها، تأسیسات رایش چهارم، یا آزمایش های غیرقانونی فرضیه هایی می چینند، اما بعضی دیگر شک دارند و معتقدند این به اصطلاح دریچه صرفا سوراخی در یخ است.

یک زمین شناس و اقیانوس شناس به نام کالین سامرهِیز هرگونه ایده ای مبنی بر وجود یک پایگاه مخفی نازی ها در قطب جنوب را رد می نماید و تأکید می نماید که شایعات وجود چنین پایگاهی صرفا می تواند از عرض اندام مختصر نازی ها در حوزه اکتشافات دریایی و بعلاوه آزمایش های موشکی و هوایی آن در طول جنگ سرچشمه گرفته باشد.

این شایعات فرضی آنقدر ادامه پیدا نموده است که گفته می گردد این قبیل پروژه ها از جمله توسعه و آزمایش بشقاب پرنده ها، در سال های پس از جنگ هم ادامه یافتند. گویی که پس از تسلیم آلمان در سال 1945، فناوری های آن به مکان های امنی در قطب شمال، آمریکای جنوبی و قطب جنوب فرستاده شده باشد.

برای همین است که مشاهده می گردد که به وفور صحبت از یوفوها و اعتقاد به حضور پنهان نازی ها در منطقه ها دورافتاده و غیرقابل دسترس در سراسر دنیا می گردد.

در سرانجام باید گفت که در حالی که کشف یک دریچه مرموز در قطب جنوب برآورد هایی را در خصوص وجود پایگاه پنهان نازی ها برانگیخته است، اما هیچ مدرک ملموسی این نظریه را تایید نمی نماید. بعلاوه تجزیه و تحلیل علمی هرگونه تئوری در ارتباط با فرار و بقای هیتلر را رد نموده است.

با این حال، شایعات در خصوص این دریچه پنهانی همچنان پابرجا است و بعضی کماکان اصرار بر وجود موجودات افسانه ای دارند. در حالی که بعضی دیگر این دریچه در قطب جنوب را صرفا یک عارضه طبیعی و جغرافیایی می دانند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1121

به "ادعای جنجالی در گوگل مپ: مخفیگاه هیتلر در قطب جنوب کشف شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جنجالی در گوگل مپ: مخفیگاه هیتلر در قطب جنوب کشف شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید