قفسه ای خلاقانه

به گزارش وبلاگ راضانی، باورتان نمی گردد که این قفسه های زیبا از چه وسیله دم دستی درست شده اند، چوب بستنی! این قفسه ها را در هر جایی از خانه یا محل کار می توانید نصب کنید و وسایل کوچک یا حتی گلدان در آن قرار دهید!

قفسه ای خلاقانه

اگر فکر کردید که این چوب بستنی ها فقط در مطب پزشک و برای تماشا حلق بیماران استفاده می شوند، سخت در اشتباهید! بهتر است نگاهی خلاقانه تر به این چوب ها بیاندازید.

در سال های اخیر اشتیاق روز افزونی نسبت به وسایل نو و مدرن خانه وجود دارد. حتما شما هم با مراجعه به یک مغازه لوازم خانگی غرق در وسایل مدرن و رنگ و وارنگ شده اید و بعد با نگاه کردن به قیمت کالا از خرید آن صرف نظر نموده اید!

اما چرا این وسایل زیبا را با قیمتی اندک و به سلیقه خودمان نسازیم؟!

به چه وسایلی احتیاج داریم؟

- تعدادی چوب بستنی. تعداد چوب بستنی ها به بزرگی و عمق قفسه ای که می خواهید بستگی دارد، یک قفسه شش ضلعی با 7 سانتی متر عمق در حدود 102 چوب بستنی احتیاج دارد.

- یک طرح شش ضلعی (الگو را از اینترنت دانلود کنید و پرینت بگیرید). اضلاع طرحی که انتخاب می کنید باید هم طول چوب بستنی هاتان باشد.

- چسب حرارتی

- نوار چسب

- یک قوطی رنگ چوب (رنگ را به انتخاب خود تهیه کنید)

- برس رنگ

دست به کار شویم!

مرحله اول

یک طرح شش ضلعی را از اینترنت دانلود کنید و آن را پرینت بگیرید. ضلع های طرح را یکی در میان رنگ کنید. باید در مجموع 3 ضلع رنگ شده داشته باشید (مانند شکل).

مرحله دوم

سه عدد چوب بستنی را روی اضلاع رنگ شده شش ضلعی قرار دهید. حالا نصف ساختار قفسه تان را ساخته اید!

مرحله سوم

برای اینکه مطمئن شوید چهار چوب قفسه تان به خوبی شکل گرفته است، سه عدد چوب بستنی را از طریق نوار چسب به الگو بچسبانید تا تکان نخورند. تمام لایه های چوب بستنی بعدی را بر روی این ساختار خواهید چید، پس دقت کنید تا جایی که می توانید تقارن را رعایت کنید و لایه ساختار را درست بچینید.

مرحله چهارم

حالا سه ضلع بعدی شش ضلعی تان را درست کنید. 1 عدد چوب بستنی را، با استفاده از چسب حرارتی، روی اضلاعی که قبلا روی طرح گذاشته بودید، بچسبانید. چسب حرارتی را بر روی پایان و ابتدای چوب بستنی بریزید، به این ترتیب می توانید چوب بستنی ها را از محل همپوشانی شان به هم بچسبانید (مانند شکل زیر).

چوب بستنی نو را هم بر طبق الگو، به اضلاع قبلی بچسبانید و مواظب باشید که کج نباشد.

وقتی یک چوب بستنی را به دو ضلع چسباندید، 2 چوب بستنی دیگر را هم به همان ترتیب بچسبانید. حالا اضلاع شش ضلعی تان را کامل کردید و چهار چوب قفسه تان تعیین شد.

مرحله پنجم

چسب نواری هایی که به 3 ضلع زده بودید را بکنید و چهارچوب قفسه تان را از روی طرح بردارید. حالا لایه دوم چوب بستنی را، مانند لایه اول، روی شش ضلعی بچسبانید. مانند اینکه می خواهید یک شش ضلعی دیگر روی شش ضلعی قبلی درست کنید. مطمئن شوید هر چوب بستنی که می خواهید به لایه بالایی اضافه کنید، با لایه زیرین خود هم تراز و در یک ردیف قرار داشته باشد. می توانید الگو را بالای دست خود قرار دهید تا در ترتیب چسباندن چوب بستنی ها دچار اشتباه نشوید. وقتی لایه دوم را هم چسباندید، قفسه تان باید چنین شکلی داشته باشد.

تا زمانی که قفسه تان به عمقی که می خواهید برسد، به چسباندن لایه های چوب بستنی روی هم ادامه دهید. من قفسه ام را طوری طراحی کردم که 7 سانتی متر عمق داشته باشد و برای این کار از 17 چوب بستنی در هر ضلع استفاده کردم که مجموع شان به 102 عدد رسید.

مرحله ششم

بسته به رنگی که انتخاب نموده اید و روش مصرفی که دارد، قفسه تان را رنگ بزنید.

نکته: رنگ کردن لایه نازک بین چوب بستنی ها می تواند سخت باشد. برای این کار از یک برس نازک و صاف بهره ببرید. من می خواستم به کارم ظاهری قدیمی بدهم، برای این منظور تمام لایه های بین چوب بستنی ها را رنگ نکردم. اما اگر شما می خواهید تمام قفسه تان را به خوبی رنگ کنید، بهتر است از اسپری رنگ بهره ببرید.

وقتی رنگ کردن تان تمام شد، اجازه دهید قفسه به خوبی خشک گردد.

خب، حالا وقت لذت بردن از زحمت تان است. قفسه تان را در هر جایی از خانه که می خواهید آویزان کنید و با تماشاش کیف کنید!!!

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 946

به "قفسه ای خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفسه ای خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید