فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است

به گزارش وبلاگ راضانی، به زودی یک دکمه FSD Beta برای صاحبان خودرو های تسلا در دسترس خواهد بود تا اگر می خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان نمایند، آن را فشار دهند.

فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است

ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا گفت که فناوری کاملا خودران این شرکت که بسیاری از مردم در انتظار عرضه آن هستند، تقریبا آماده شده است و در آینده نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا اطلاعات جدیدی را در خصوص نسخه بتای فناوری کاملا خودران (FSD) توییت نموده است. وی در پاسخ به یک توییت درباره سیستم فعلی FSD Beta گفت که نسخه بتا V 9.0 تقریباً آماده است و این یک پیشرفت قابل توجه است.

آنچه جالب است این واقعیت است که این سیستم دیگر از حسگر راداری استفاده نمی کند و فقط به دوربین ها متکی است. لازم به ذکر است که خودرو های تسلا دارای یک حسگر راداری رو به جلو، هشت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک یا مافوق صوت هستند.

از این پس حسگر راداری دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا آن را از رده فراوری خارج نموده و از آن به عنوان یک پشتیبان استفاده نخواهد کرد.

ماسک به عدم تمایل به استفاده از حسگر های لیدار مشهور است و اکنون نیز از استفاده از حسگر های راداری دست کشیده است. در حال حاضر به نظر می رسد ایلان ماسک و تیمش در خصوص استفاده از دوربین ها به تنهایی مصمم هستند.

در توییت مذکور همچنین اشاره شده است که فناوری کاملا خودران (FSD) در تشخیص گوشه و کنار ها و نقاط کور و سازگاری با شرایط بد آب و هوایی بهبود خواهد یافت. در خصوص شرایط بد آب و هوایی تعیین است که از چه چیزی صحبت می گردد، اما بهبود در شناسایی نقاط کور و همچنین برخورد با شرایط غیر مترقبه نظیر پیچیدن های ناگهانی دیگر خودرو ها در مقابل یک خودروی خودران در این فناوری بسیار مهم است.

پیچیدن های ناگهانی به سمت چپ، حوزه ای است که FSD Beta به بهبود در آن احتیاج دارد. یک آزمایش نماینده جدیدترین نسخه از این فناوری را آزمود که از عملکرد آن تحت تأثیر نهاده شد، چرا که فناوری کاملا خودران در چندین مورد عملکرد خوبی از خود نشان داد.

شرکت تسلا در حال گسترش آزمایشگر های FSD Beta است و تا به امروز 2000 نفر آن را آزمایش نموده اند.

به زودی یک دکمه FSD Beta برای صاحبان خودرو های تسلا در دسترس خواهد بود تا اگر می خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان نمایند، آن را فشار دهند.

منبع: فرادید
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 416

به "فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید