طارمی؛ دکتر جکیل و مستر هاید!

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرگزاری خبرنگاران- مهدی طارمی در نیمه اول دو موقعیت گل را از دست داد اما در نیمه دوم ابتدا دو پاس گل عالی به سردار آزمون داد و در ادامه با یک گل دیدنی پرونده بحرین را بست.

طارمی؛ دکتر جکیل و مستر هاید!

به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی در نیمه اول بازی ایران و بحرین دو بار می توانست دروازه حریف را باز کند اما هر دو بار دروازه بان سرپنجه بحرین با جایگیری مناسب مانع گلزنی او شد تا این که با شروع نیمه دوم مهدی طارمی دو پاس گل طلایی به سردار آزمون داد و خیال ایران را راحت کرد. همان توپ هایی که طارمی در نیمه اول از دست داد نشانه ای بود که به بچه های ایران اطمینان داد بحرین غیر قابل عبور نیست و دو گل سردار آزمون این عبور را رقم زد.

همین دو گل سردار ایرانی برای شکست دادن بحرین کافی بود ولی حیف بود مهدی طارمی از این بازی بدون گل زده بیرون می آمد. مهدی طارمی باید مزد بازی خوب خود و تلاش هایی که مقابل دروازه حریف داشت را با گلزنی می گرفت که همین طور هم شد و مهدی طارمی گل سوم ایران را به ثمر رساند. ایران با این پیروزی قاطع، درس خوبی به بحرین و کنفدراسیون فوتبال آسیا داد.

عملکرد عالی مهدی طارمی مقابل بحرین، بازتاب زیادی در رسانه های کشور پرتغال داشت. یک رسانه پرتغالی به تمجید از عملکرد مهدی طارمی پرداخته است. شب گذشته در چارچوب رقابت های انتخابی جام دنیای، تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی بحرین به پیروزی 3 بر صفر رسید و یک برد شیرین را به ثبت رساند.

در این مسابقه سردار آزمون 2 گل زد و مهدی طارمی یک گل و 2 پاس گل را به ثبت رساند. درخشش ستاره ایرانی پورتو باعث شد رسانه معتبر پرتغالی به تمجید از طارمی بپردازد. رکورد نوشت: طارمی مانند یک ستاره در بازی شب گذشته درخشید و توانست عملکردی فوق العاده ای مقابل بحرینِ هلیو سوزا، سرمربی پرتغالی این تیم به ثبت رساند.

این رسانه پرتغالی در ادامه نوشت: طارمی نقشی اساسی در پیروزی 3 بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل بحرین ایفا کرده و با 2 پاس گل و یک گل شانس صعود به مرحله بعدی انتخابی جام دنیای را زنده نگه داشته است. رکورد، پاس گل دوم طارمی را فوق العاده خواند و از او تمجید کرد.

مهدی طارمی پس از فزونی 3 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مرحله دوم مقدماتی جام دنیای 2022 گفت:

خدا را شکر همینکه توانستیم دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم بزرگترین شادی برای ما است. درباره بازی باید بگویم در نیمه اول با توجه به آب و هوای بحرین نیاز داشتیم با این شرایط تطبیق پیدا کنیم و سعی کردیم در این نیمه مسابقه را کنترل کنیم.

وی افزود:

می دانستیم می توانیم گل به ثمر برسانیم و می دانستیم اگر در طول 90 دقیقه با یک گل هم برنده شویم مسابقه را خواهیم برد. به همین دلیل در نیمه اول بازی را کنترل کردیم اما در نیمه دوم برنامه هایمان را انجام دادیم و توانستیم بحرین را ببریم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه به نظر می رسد مدافعان بحرین هم از دیدن بازیکنی که بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را مقابل چلسی به ثمر رسانده لذت بردند، گفت:

این نظر لطف شما است فکر می کنم یکی از اعضای فدراسیون بحرین گفته بود ایرانی ها بازیکن سرشناسی ندارند اما کل بازیکنان تیم ایران را در آسیا می شناسند. بهتر بود آنها درباره تیم خودشان صحبت می کردند به هیچکس بی احترامی نمی کنم بحرین هم خیلی خوب بازی کرد و تیم خیلی فنی بود. فقط باید در جواب این فرد بگویم بازیکنان ایرانی را در کل دنیا می شناسند.

طارمی درباره اینکه با توجه به حضور بازیکنان سرشناس در تیم ملی انتظارها و فشار روی آنها بالا است و البته همه توقع دارند این بازیکنان بهترین باشند، نام کرد:

به نظر من کل بچه ها خوب بودند از دروزاه بان تا مهاجم همه همدل بودند. تلاش کردیم و همینکه توانستیم دل مردم عزیز ایران را شاد کنیم برای ما جای شادی دارد.

وی افزود:

دو بازی مهم دیگر پیش رو داریم ابتدا باید کامبوج که مقداری از عراق ضعیف تر است را شکست دهیم دیدار آخر هم مقابل عراق برای ما سرنوشت ساز است و منتظر آن مسابقه هستیم. من کری نمی خوانم و هیچ وقت عادت به این کار ندارم. اما می خواهیم به نام تیم اول صعود کنیم. یکی از اعضای فدراسیون بحرین هم به ما بی احترامی کرده بود و خواهید دیدار در بازی آخر ایران مقابل عراق چه اتفاقی می افتد.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره اظهارنظر محمد نصرتی مبنی براینکه امیدوارم روزی تو را در بهترین باشگاه های اروپایی ببینم، شرح داد:

این نظر لطف شما است. باید بگویم فکر می کنم در طول تاریخ یا بعد از 15 سال پیروز شدیم برای اولین بار بحرین را در منامه شکست دهیم. هدف ما فقط این است دل مردم عزیزمان در شرایط سختی که وجود دارد تا حدی شاد کنیم دل آنها با یک برد تیم ملی هم شاد می شود و این امر برای ما بزرگترین نعمت است. از مردم می خواهم همچنان ما را دعا کرده و انرژی مثبت شان پشت ما باشد این موضوع برای ما بزرگترین شادی ا ست تا بتوانیم از طریق انرژی هایی که برای ما می فرستند آنها را شاد کنیم.

طارمی درباره همکاری خود با سردار آزمون در به ثمر رسیدن گل های تیم ملی مقابل بحرین گفت:

همه نفراتی که هستند می تواند به هم کمک کنند. همه نفرات برای تیم ملی ایران ستاره هستند هرچند وظیفه من مانند سردار آزمون گلزنی و ارسال پاس گل است اما مدافعان تیم ملی هم جور ما را کشیدند و خوب دفاع کردند. یک تیم بودیم که توانستیم بحرین را ببریم مهم شخص نیست که من خوب بازی کنم یا آزمون؛ ما 11 بازیکن هستیم و همه باید به هم کمک کنیم. همه برای ایران می جنگیم و هدف مان هم پیروزیت تیم ملی است.

وی درباره اتحاد بازیکنان تیم ملی که سبب پیروزیت و عملکرد بی نظیر این تیم شده است، نام کرد:

این نظر لطف شما است. البته برای بازی با عراق از همه رسانه ها و مردم می خواهم بحث های باشگاهی را کنار بگذارند زیرا این مسابقه مهم ترین بازی چند سال اخیر ما است. ان شاءالله برای این دیدار هم همه انرژی مثبت به تیم ملی بدهند و پشت آن باشند تا از این طریق تیم ملی را حمایت کنند تا بتوانیم با نام تیم اول صعود کنیم.

وی در ادامه گفت وگو با فوتبال برتر شرح داد:

از همه عاجزانه می خواهم این برنامه را داشته باشند تا پشت تیم ملی باشند و از این تیم حمایت کنند.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره آخرین شرایط مصدومیت وحید امیری گفت:

خوشبختانه همه بچه ها صحیح و سالم هستند وحید یک گرفتگی در عضله هم استرینگ داشت و مصدومیت خاصی ندارد ان شاءالله بتواند در بازی با عراق به ما کمک کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 538

به "طارمی؛ دکتر جکیل و مستر هاید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی؛ دکتر جکیل و مستر هاید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید