شگفتی طبیعت را در این جاذبه های کشمیر ببینید!

به گزارش وبلاگ راضانی، جاذبه های کشمیر

طبیعت چنان قدرتی دارد که می تواند انسان را همیشه غرق خود کند و هیچ وقت هم تکراری نشود. رودخانه پرقدرت، کوه های جادویی، جنگل های انبوه، آبشارها و هر آنچه در طبیعت است زیبا و اسرارآمیز به نظر می آیند. طبیعت گاهی شما را سرشار از شور و هیجان می کند و گاهی هم چنان آرامشی به شما می دهد که ساعت ها محو تماشایش می شوید. اگر می خواهید از زیبایی بی سرانجام طبیعت لذت ببرید کشمیر محل مناسبی است، کشمیر در استان جاموی هند سرزمینی است که نمی توان آن را با کلمات توصیف کرد، فقط باید رفت و در این همه زیبایی شناور شد. در سفر به هند، کشمیر با قله های پر از برف، دره های تماشایی، دریاچه های آرام، درختان بسربه فلک کشیده، گل های رنگارنگ و ماجراجویی های هیجان انگیزی مثل کوهنوردی و قایق سواری به استقبالتان می آید. می خواهیم تعدادی از جاذبه های کشمیر را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

شگفتی طبیعت را در این جاذبه های کشمیر ببینید!

دریاچه دال (Dal lake)

دریاچه دال، دومین دریاچه بزرگ کشمیر یکی از جاذبه های پربازدید است. چشم انداز دریاچه با کوه هایی که از سه طرف آن را احاطه کرده اند و طبیعت سرسبز و انبوه کناره های ساحلش بسیار خیره کننده شده است. با وجود خانه های قایقی می توانید به قلب دریاچه بزنید، هوای دل انگیزش را نفس بکشید و خاطره ای ماندگار از تجربه ای منحصربفرد را برای همیشه در ذهنتان باقی بگذارید.

دریاچه نگین (Nagin Lake)

دریاچه نگین در دامنه های رشته کوه زاباروان واقع شده است و بخشی از دریاچه معروف دال است. در این دریاچه چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می کند درختان بید و صنوبری است که دریاچه را احاطه کرده اند و طبیعتی کم نظیر را رقم زده اند. با اینکه این دریاچه از دریاچه دال کوچکتر است اما زیبایی و سکوت آرامش بخشش خیلی ها را به این دریاچه می کشاند. سکوت لذت بخش، پرواز پرندگان و غروبی دیدنی به این دریاچه حال و هوایی جادویی بخشیده است.

باغ لاله یادبود ایندیرا گاندی (Indira Gandhi Tulip Garden)

در پای کوه های زاباروان باغی وجود دارد که گشت و گذار در آن روح را تازه می کند. این باغ که بزرگ ترین باغ لاله در آسیاست در سال 2006 باز شده و درآن بیش از یک میلیون گل لاله از 70 نوع مختلف کاشته شده است.

پاری محل (Pari Mahal)

پاری محل از طریق پسر شاه دنیا در سال 1650 ساخته شد و به افتخار همسرش، پاری محل نامیده شد. این باغ با معماری جذابش بر روی کوه های زاباروان واقع شده است و مشرف به سرینگر است.

دره Drass

دره Drass در لیست سردترین منطقه ها مسکونی دنیا بعد از اویمیاکن سیبری رتبه دوم است هر چند که به نظر می آید با گرم شدن دنیا دمای سیبری هم گرم تر شده و دره Drass به رتبه اول رفته است. این دره در ارتفاع 3230 متری واقع شده است و بادهای سردی که دائما در آن می وزد آب و هوایش را از بلندترین نقاط دیگر زمین هم سردتر کرده است.

پارک ملی داچیگام (ِDachigam National Park)

پارک ملی داچیگام در 22 کیلومتری سرینگر واقع شده است. تنوع ارتفاع در این پارک باعث شده ماجراجویان زیادی برای تجربه فعالیت های هیجان انگیز مختلف راهی این پارک شوند. این پارک که معنی اسمش 10 روستا است در سال 1981 به پارک ملی تبدیل شد.

منبع: transindiatravels.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 821

به "شگفتی طبیعت را در این جاذبه های کشمیر ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی طبیعت را در این جاذبه های کشمیر ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید