خبرنگاران کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان های زلزله به سی سخت رفتند

به گزارش وبلاگ راضانی، شیراز - خبرنگاران- گروهی 15 نفره از کارشناسان و متخصصان بنیاد مسکن فارس، شنبه به شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتند تا برآورد زیان های زمین لرزه را در این شهرستان انجام دهند.

خبرنگاران کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان های زلزله به سی سخت رفتند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه اعزام این گروه کارشناسی به خبرنگار خبرنگاران گفت:کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس در کنار کارشناسان و ارزیابان بنیاد در استان کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون کار ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی را شروع نموده اند و این ارزیابی به منظور اخذ اعتبار از هیات دولت برای بازسازی خانه های خسارت دیده انجام می گردد.

عطاالله زمانی با بیان اینکه میزان خسارات به خانه های شهری و روستایی دراین ارزیابی ها با دقت برآورد و آنالیز می گردد بیان نمود: تجربه استان فارس در ارزیابی خسارت های زلزله بسیار ارزشمند است ، حضور ارزیابان این استان در مناطق زلزله زده استان های همجوار در سالهای گذشته نیز اجرا شده است ، اکنون نیز کارشناسان معاونت بازسازی بنیاد مسکن فارس به منطقه زلزله زده سی سخت اعزام شدند تا ارزیابی خسارت ها را انجام دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه نمود : در سفر روز گذشته رییس بنیاد مسکن کشور به شهر سی سخت و بازدید از روستاهای این منطقه نیز تاکید شد که مردم مناطق زلزله زده برای بازسازی خانه های آسیب دیده خود نگرانی نداشته باشند و دولت و بنیاد مسکن با تمام امکانات در خدمت آنها خواهد بود.

زمانی ادامه داد : سقف تسهیلات بلاعوض و بانکی برای خانه های آسیب دیده زلزله همانند تسهیلات در نظر گرفته برای حادثه سیل خوزستان خواهد بود و با افزایش قابل ملاحظه ای پرداخت می گردد. استان فارس نیز تا آخرین مرحله از ارزیابی و برآورد خسارت مناطق آسیب دیده در کنار مردم سی سخت خواهد بود.

کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان های زلزله به سی سخت رفتند

زمین لرزه ای به بزرگی5.6 دهم ریشتر ، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه ؛چهارشنبه شب بیت و نهم بهمن 99 شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.مرکز لرزه نگاری کشور گفت این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .

زلزله در فاصله 10 کیلومتری سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، 19کیلومتری کمه در استان اصفهان و 24 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است .این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

سی سخت با 7 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب یاسوج قرار گرفته است. بر اساس گزارشهای اولیه 78 روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند و بعضی منازل مسکونی صد در صد تخریب و غیر قابل سکونت شده اند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما 63 نفر مصدوم شده اند .

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 367

به "خبرنگاران کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان های زلزله به سی سخت رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان های زلزله به سی سخت رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید