تور ارزان برزیل: تاثیر المپیک ریو بر گردشگری برزیل

به گزارش وبلاگ راضانی، آمارها نشان می دهد بیش از 500 هزار نفر برای تماشای بازی های المپیک تابستانی ریو به عنوان توریست وارد برزیل شده اند

تور ارزان برزیل: تاثیر المپیک ریو بر گردشگری برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

بر اساس آمار و ارقام منتشرشده از سوی پلیس فدرال برزیل که وزارت جهانگردی این کشور آن را در اختیار رویترز قرار داده، در فاصله زمانی اول جولای تا 15 اوت در مجموع 572 هزار و 961 نفر برای تماشای رقابت های المپیک ریو به برزیل سفر نموده اند که این رقم مطابق با پیش بینی های پیش از شروع المپیک است.

اگرچه المپیک 2016 ریو از تاریخ 15 اوت شروع شد، اما در این آمار و ارقام ورود ورزشکاران، تیم های همراه و دیگر خارجی های پیش از شروع این رویداد بزرگ ورزشی نیز محاسبه شده است.

بر اساس یک آمارگیری جداگانه از سوی وزارت جهانگردی برزیل، حدود 84 درصد از جهانگردان ورودی به برزیل در درجه اول برای تماشای المپیک به این کشور سفر نموده اند و دولت برزیل نیز اعلام نموده منظره جذب نیم میلیون جهانگرد حاصل شده و تعداد جهانگردان حتی از آن نیز فراتر رفته است.

این در حالی است که در جریان رقابت های المپیک که یکشنبه به انتها خواهد رسید، جایگاه های خالی در استادیوم ها دیده می شد اما حجم زیادی از جهانگردان خارجی در سطح شهر ریودوژانیرو، سواحل، رستوران ها و منطقه ها توریستی دیده می شوند.

بعضی از برزیلی ها وجود جایگاه های خالی در استادیوم های برگزاری المپیک را به سبب تبلیغات منفی درباره شیوع ویروس زیکا و بعلاوه نگرانی از بروز جرم و خشونت در برزیل می دانند.

اما از سوی دیگر آمار و ارقام حاکی از حضور پررنگ خارجی هاست. بر اساس اعلام برگزارکنندگان از حدود 6.1 میلیون بلیت موجود برای المپیک، 70 درصد به وسیله خود برزیلی ها رزرو شده و در مجموع 87 درصد از کل بلیت های موجود فروش رفته است.

بعلاوه بعضی جایگاه های المپیک به این علت خالی ماندند که بنا بر طرحی از سوی مقامات برزیلی به صورت مجانی برای حضور دانش آموزان و بعلاوه به صورت خیریه در نظر گرفته شده بود که سازمان های خیریه حضور خود را تضمین ننموده بودند و در شهری که حمل ونقل برای بسیاری از مردم طبقه کارگر پرهزینه است، هیچ اطمینانی به حضور دانش آموزان وجود ندارد.

آمارهای نو حاکی از افزایش 38 درصدی حضور جهانگردان خارجی در برزیل در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 743

به "تور ارزان برزیل: تاثیر المپیک ریو بر گردشگری برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: تاثیر المپیک ریو بر گردشگری برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید