اخراج 8800 کودک مهاجر از آمریکا

به گزارش وبلاگ راضانی، آمریکا از فروردین ماه سال جاری تا به امروز حدود 8800 کودک مهاجر بدون همراه را در مرز این کشور با مکزیک اخراج نموده است.

اخراج 8800 کودک مهاجر از آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (آدینه) اعلام نمود، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از 20 مارس (اول فروردین) تحت قوانین مرتبط با محدودیت های کرونایی در این کشور، حدود 8800 کودک مهاجر بدون همراه را از این کشور اخراج نموده است.

این آمار در حالی اعلام شده است که دولت واشنگتن پیشتر از افشای شمار این کودک مهاجران اخراجی امتناع نموده بود. پیشتر در ماه ژوئن (خرداد- تیر) شمار این کودک مهاجران حدود دو هزار نفر اعلام شده بود.

دولت ترامپ از اول فروردین قوانین مرزی جدیدی را اعمال کرد و دولت ترامپ مدعی شده بود که این قوانین اضطراری جدید با هدف مقابله با گسترش شیوع کرونا بوده است. از آن تاریخ به امروز نیروهای مرزی آمریکایی به استناد قوانین جدید، این کودک مهاجران بدون همراه را از مرز آمریکا- مکزیک اخراج و به کشورهایشان بازگردانده اند.

ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست جمهوری رویکرد خصمانه و افراطی را در قبال مهاجران قانونی و غیرقانونی در پیش گرفته که انتقادهای جهانی گسترده ای را به دنبال داشته است.

کارشناسان امور مهاجرت معتقدند که قوانین مهاجرتی جدید دولت آمریکا مهاجران به ویژه بچه ها را در خطر جدی قرار می دهد. گزارش شده که تحت این قوانین، بچه ها برای روزها و یا بعضی هفته ها در هتل هایی نگه داری می شوند تا فرایند اخراج آنها انجام گردد.

پیشتر در فروردین ماه اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا، دولت ترامپ را به دلیل این قوانین مهاجرتی و مرزی تحت پیگرد قرار داده بود.

به علاوه اخراج 8800 کودک مهاجر، دولت آمریکا اعلام نموده که 159 هزار مهاجر در کل از فروردین ماه تا به امروز اخراج شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 42

به "اخراج 8800 کودک مهاجر از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج 8800 کودک مهاجر از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید