کشت سانتریفوژ در 3900 هکتار از مزارع جو ساری

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرجهاد کشاورزی ساری ، کشاورزان این شهرستان تا به امروز 5 هزار 405 هکتار جو کاشتند که 3 هزار و 900 آن از طریق سانتریفوژ بود .

کشت سانتریفوژ در 3900 هکتار از مزارع جو ساری

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درساری: رضا پور فلاح با اشاره به اینکه سطح ابلاغی کشت جو شهرستان ساری در فصل زراعی سال جاری 11 هزار و 199 هکتار بوده که دو هزار هکتار به صورت آبی و مابقی دیم است، اظهار کرد: تا به امروز پنج هزار و 405 هکتار جو در این شهرستان کشت شد که یک هزار و 560 هکتار آن سبز است.

وی تراکم بذر، عمق بذر و یکنواختی بذر را در عملکرد مزرعه مهم دانست و اضافه کرد: سه هزار و 369 هکتار این مزارع از طریق سانتریفوژ، 241 هکتار با خطی کار و مابقی به صورت دستی به زیر کشت رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: در فصل زراعی جاری، جوکاران ساروی 58 تن بذر گواهی شده برای کشت در مزارع مصرف کردند.

این مسؤول با تاکید بر اصلاح روش های کشت از سنتی به مکانیزه برای کاهش هزینه فراوری، اعلام کرد: از مزایای کشت مکانیزه غلات به قرار گرفتن بذر در عمق مناسب، یکنواختی توزیع بذر در مزرعه، کاهش مصرف بذر، جلوگیری از خسارات یخ کش شدن ریشه، یکنواختی سطح سبز مزرعه، پنجه زنی مناسب و همزمان رسی گیاه و افزایش فراوری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 733

به "کشت سانتریفوژ در 3900 هکتار از مزارع جو ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت سانتریفوژ در 3900 هکتار از مزارع جو ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید