چگونه در iOS 14.5 از ویژگی جدید مسدودکننده ردیابی اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ راضانی، این روزها حریم خصوصی ذهن همه کاربران را مشغول نموده است.

چگونه در iOS 14.5 از ویژگی جدید مسدودکننده ردیابی اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟

اپل در سیستم عامل iOS 14.5 چندین ویژگی جدید و پرسروصدا برای افزایش حریم خصوصی کاربران دارد. iOS 14.5 از امروز در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است و یکی از ویژگی های حریم خصوصی جدید آن برای کاربران بسیار مسرت بخش است ولی برای بعضی از شرکت ها مانند فیسبوک اصلا خوش آیند نیست.

این ویژگی جدید که به نام App Tracking Transparency شناخته می گردد؛ اپلیکیشن ها را وادار می نماید در هنگام نصب، برای ردیابی اطلاعات و فعالیت های شما، به طور کاملا واضح و شفافی از شما مجوز بگیرند. اگر شما اجازه ردیابی را به اپلیکیشنی ندهید؛ دیگر اجازه جمع آوری اطلاعات شما را نخواهد داشت.

واقعیت این است که بسیاری از اپلیکیشن ها نه تنها فعالیت های شما درون خود برنامه را ردیابی می نمایند؛ بلکه فعالیت های شما در بیرون از برنامه و داخل گوشی را هم زیرنظر داشته و مشغول جمع آوری اطلاعات از شما هستند.

به زبان دیگر، پس از ترک برنامه هم می دانند به کجا می روید و کدام اپلیکیشن را باز می نمایند و بیشتر اوقات خود در گوشی را صرف چه کاری می کنید. به همین دلیل، وقتی وارد فیسبوک می شوید؛ تبلیغاتی در ارتباط با محصولی که تازه در آمازون یا سایت های فروشگاهی دیگر مشاهده کردید را پیش رو می بینید.

پیش از iOS 14.5 می توانید با رفتن به Settings > Privacy > Tracking و خاموش کردن گزینه Allow Apps to Request to Track، به اپلیکیشن ها بگویید از ردیابی شما دست بکشند و اجازه چنین کاری را به آن ها ندهید.

در نسخه جدید سیستم عامل iOS دیگر نیازی نیست پس از نصب اپلیکیشن، سراغ این تنظیم بروید؛ بلکه در همان هنگام نصب از شما سوال می گردد می خواهید این اپلیکیشن جدید شما را ردیابی کند یا خیر!

اگر می خواهید ببینید کدام برنامه های نصب شده تا کنون اجازه ردیابی درخواست کردند و احتمالا شما اجازه دادید یا تنظیمات ردیابی آن ها را تغییر داده اید؛ می توانید به همان صفحه Tracking قبلی بروید. در همین صفحه هم می توانید اجازه رهگیری را بدهید یا لغو کنید:

وارد اپلیکیشن settings آیفون شوید و Privacy > Tracking را انتخاب کنید.

در بخش Allow Apps to Request to Track می توانید فهرستی از اپلیکیشن هایی که درخواست اجازه ردیابی داده اند را مشاهده کنید. در اینجا می توانید مجوز ردیابی اطلاعات و فعالیت های خود برای هر اپلیکیشن را به طور خاص تایید یا لغو کنید.

و البته هنوز هم می توانید برای غیرفعال کردن ردیابی اپ ها چه در حال حاضر و چه در آینده گزینه Allow Apps to Request to Track را خاموش کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 487

به "چگونه در iOS 14.5 از ویژگی جدید مسدودکننده ردیابی اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در iOS 14.5 از ویژگی جدید مسدودکننده ردیابی اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید