مردم برای امضا گرفتن از سلبریتی ها صف می کشند

به گزارش وبلاگ راضانی، استقبال مردم از تئاترهای پر هزینه و نمایش های لاکچری با باز سلبریتی ها موضوعی است که مدت هاست در مجامع تئاتری و رسانه ها مطرح می گردد، این موضوع نه تنها به جایی نرسیده بلکه بالعکس روز به روز این نوع آثار در عرصه تئاتر بیشتر به نمایش درمیاد و جایگزین خیلی از نمایش های باکیفیت با بازیگران حرفه ای تئاتر شده است.

مردم برای امضا گرفتن از سلبریتی ها صف می کشند

مهدی رحیمی سده، یکی از بازیگران و کارگردان هایی است که در سال های اخیر در عرصه نمایش خوب ظاهر شده است. وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: این روزها تئاتر به یک هنر لاکچری تبدیل شده که فقط از سوی یک عده خاص از ثروتمندان مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع خود تئاتر تنها یک ویترین شده تا افرادی که مشکل مالی ندارند، بتوانند از آن استفاده نمایند و این قدری دردناک است.

وی در این باره شرح داد: منهای عده کمی از هنرمندان تئاتر، سایرین آنقدر قوی نیستند تا بتوانند حق خود را از این جماعت لاکچری در سالن های آنچنانی بگیرند. همین مسائل باعث شده تا یارانه تئاتر حذف و سالن های دولتی روز به روز ضعیف تر و کسانی که در این حیطه فعالیت می نمایند، مجبور شوند به سمت سالن های خصوصی با سودآوری خیلی کم بروند.

رحیمی سده گفت: منظور من از گفتن این حرف ها آن نیست که کارهای لاکچری وجود نداشته باشد، بلکه منظورم این است که با وجود چنین کارهایی، نباید یارانه از گروه های جوان و کسانی که حداقل امکانات را برای اجرای نمایش در سالن ها دارند، گرفته گردد. فعالیت در عرصه نمایش نباید منوط به افرادی باشد که پول زیادی دارند و می توانند در اوقات فراغتشان تئاتر کار نمایند. این منطقی نیست و هنرمندان واقعی تئاتر را که از این طریق امرار معاش می نمایند، دچار مشکل می نماید.

وی با تأکید بر اینکه تئاتری ها نباید کارگر سالن دارهای خصوصی شوند، شرح داد: الان شرایط طوری شده که هرچه گروه ها پول درمی آورند باید آن را به سالن دار بدهند! در حالی که نباید اینطور باشد که یک تعداد سالن فقط برای پولدارها باشد و بقیه سالن ها هم بدون یارانه و با هزینه زیاد در اختیار گروه های نمایشی قرار بگیرد.

رحیمی سده گفت: مسئولان باید توجه نمایند که شرایط اجرا بردن نمایش این روزها خیلی سخت شده است. اگر گروهی متمول تئاتری وجود دارند و کار خود را جلو می برند، علت بر این نمی گردد که شرایط سایرین هم مثل آن ها خوب باشد.

سالن های نمایش ظرفیت اجرای خود را افزایش دهند

وی در این باره گفت: تا چندی پیش اداره تئاتر فعال بود و خیلی گروه ها آنجا راحت تر اجرا می بردند. الان اداره تئاتر هم تعطیل شده است. حتی شرایط اجرا بردن در سالن هایی چون محراب و حوزه هنری نیز فراهم نمی گردد. مگر تئاتر شهر و سنگلج چقدر گنجایش اجرای نمایش دارند؟ حتی سالنی چون انتظامی هم الان کف فروش گذاشته و کرایه خود را می گیرد!

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه گروه ها با این شرایط به سمت اجرا در سالن های خصوصی می روند، اما بستر برای اجرای آن ها فراهم نیست، اضافه کرد: منظور از بستر خیلی چیزها است. مثلاً وجود تماشاچی و تبلیغات برای این سالن ها، خود معضل بزرگی است. خیلی از مردم تنها برای تماشا و امضا گرفتن از سلبریتی ها جلوی سالن ها صف می بندند، بنابراین دیگر این هنر تئاتر نیست که ارزشمند است، بلکه چون سالن ها تماشاگر خود را از دست داده اند، روی به جذب سلبریتی ها در نمایش ها آورده اند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری یکی از مکان هایی است که به خوبی می توان در آن اجرا رفت، شرح داد: افرادی اینجا کار می نمایند که دلشان به حال تئاتر می سوزد، اما به هر حال شرایطش با جایی مثل اداره تئاتر، مولوی و تئاتر شهر فرق می نماید و قوانین خاص خود را دارد اما در نهایت برای کسانی که شرایطش را دارند، مناسب است.

این کارگردان تئاتر گفت: با بهبود شرایط و یکسان شدن آن برای اجرای نمایش همه گروه های تئاتری و استفاده از هنرمندان صرف تئاتر شاید بتوانیم امیدوار باشیم که شرایط برای همه به یکسان و مناسب فراهم گردد.

رحیمی سده بعلاوه گفت که در کوشش برای اجرای یک نمایش تک پرسوناژ است و به زودی شرایط آن را اعلام خواهد نمود. وی اضافه کرد: در کنار آن استندآپ کمدی هایی را نیز اجرا می کنم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1021

به "مردم برای امضا گرفتن از سلبریتی ها صف می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برای امضا گرفتن از سلبریتی ها صف می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید