شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در 230 هکتار از جنگل های غرب استان

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر از خسارت آفت تخم انگشتری به درختان در 230 هکتار از جنگل های غرب استان اطلاع داد.

شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در 230 هکتار از جنگل های غرب استان

به گزارش خبرنگاران مازندران عبدالرضا سنگاری با اشاره به شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در عرصه های طبیعی منطقه اضافه کرد: این آفت بعضی از درختان را در جنگل های غرب استان تحت تأثیر قرار داده است.

وی با عنوان اینکه مبارزه با این آفت در شش منطقه و منابع طبیعی استان در کجور، تنکابن، رامسر در دست انجام است، اضافه کرد: مبارزه به صورت محلول پاشی و مکانیکی در دست اجرا است.

وی از عقد قرارداد 480 میلیون تومانی برای مقابله با آفت پروانه ای در جنگل های منطقه اطلاع داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی به صورت محلول پاشی در دست اقدام است و با قطع بارندگی در بالادست، عملیات محلول پاشی تداوم می یابد.

سنگاری با اظهار اینکه بیش از 230 هکتار از عرصه های طبیعی مورد هجوم آفت تخم انگشتری قرار گرفته است، سطح قرارداد مبارزه با آفت را 480 هکتار ذکر کرد و گفت: تا سرانجام هفته جاری عرصه های بیشتری را پوشش می دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با عنوان اینکه این این آفت برگ های درختان را می خورد و از جوانه درختان استفاده می نماید، اضافه کرد: با محلول پاشی می توان آفت را از بین برد.

وی با اظهار اینکه این آفت از اواخر فروردین ماه در حوزه منابع طبیعی مشاهده شده است، گفت: این آفت می تواند درختان باغات و میوه را مورد هجوم قرار دهد. در حوزه رامسر روی درختان ممرز نیز شناسایی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آفت شب پره شمشاد نیز گونه های جنگلی را دچار خسارت کرد، از فعال شدن تیم های کارشناسی برای رصد انواع آفت ها اطلاع داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 469

به "شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در 230 هکتار از جنگل های غرب استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در 230 هکتار از جنگل های غرب استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید