توسعه درست و متوازن باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد

به گزارش وبلاگ راضانی، ساعدی گفت: امروزه برنامه ریزی ها توسعه در مرکز گرفته می گردد در حالی که توسعه درست و متوزان باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد.

توسعه درست و متوازن باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد

به گزارش خبرنگاران از اهواز، قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان می گوید توسعه متوازن در شعار اجرا شده، اما در عمل خبری از آن نیست، زیرا توسعه درست و متوزان باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد.

او در مراسم اهدای کتاب جهاد دانشگاهی که در سوسنگرد برگزار گردید گفت: منطقه ها مرزی و محروم احتیاج به نگاه ویژه دارند و همواره در مطالبه گری قانونی خود می گوییم که شکل توسعه باید عوض گردد.

ساعدی یاد آور شد که انتظار می رود حرکت برحسب معنای علمی و نه برحسب سلایق شخصی برنامه ریزان باشد، آن چه امروز در کشور است، منطقه ها محروم را محروم تر نموده است.

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی دید برنامه ریزان را بیشتر سلیقه ای دانست نه واقعی که تحلیل های توسعه ای نیز در مرکز هستند.

این مقام مسئول نگاه جهاد دانشگاهی به دشت آزادگان و تخصیص کتاب به این منطقه را به فال نیک گرفت و آن را اولین قدم برای برطرف محرومیت در امر کتابخوانی اعلام کرد.

قاسم ساعدی گفت: احتیاج به احداث کتابخانه در منطقه ها محروم مثل سوسنگرد، بستان، هویزه و... از شمال تا جنوب و شرق تا غرب خوزستان وجود دارد و این مهم نیز احتیاج به نهضت دارد.

او اضافه نمود: اگر جهاد دانشگاهی خوزستان این مهم را به مدت یک تا 2 سال هدف قرار دهد، یقینا تاثیر خواهد داشت.

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس افزود: امروز جهاد دانشگاهی باید پرچمدار مسائل فرهنگی باشد و محرومیت ها را منعکس کند و در این زمنیه پژوهش کند.

ساعدی متذکر شد که از منطقه ها محروم نباید غافل شد، زیرا این منطقه ها متضمن امنیت منطقه ها داخلی کشور هستند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 770

به "توسعه درست و متوازن باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه درست و متوازن باید از مرز ها آغاز گردد و به مرکز برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید