کنترل کرونایی مرز های زمینی، هوایی و دریایی کشور خبرنگاران

به گزارش وبلاگ راضانی، رئیس جمعیت هلال احمر از کنترل 30 مرز زمینی، هوایی و دریایی کشور برای غربالگری کرونا اطلاع داد وگفت: این طرح از 25 اسفند تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

کنترل کرونایی مرز های زمینی، هوایی و دریایی کشور خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در شبکه خبر با اشاره به جزئیات کنترل مرز های کشور در آستانه تعطیلات سال نو، گفت: با توجه به شرایط کرونا در کشور و کنترل مرز ها جمعیت هلال احمر مأمور شده تا کنترل مبادی ورودی کشور را از نظر کرونا برعهده بگیرد.

وی با بیان این که 30 مرز در کشور انتخاب شده است، یادآور شد: 18 مرز زمینی، 9 مرز هوایی و 3 مرز دریایی شامل طرح کنترل مرز ها قرار دارند که این کار با مشارکت وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی انجام می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز طرح کنترل مرز ها در استان های خوزستان و هرمزگان اطلاع داد و گفت: در چند روز آینده در همه مبادی کشور این طرح اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح این است تا هموطنان در حین ورود به کشور از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا کنترل شوند.

همتی با اشاره به انجام تست رپید در مرزها، ابراز داشت: اگر افرادی مشکوک به کرونا باشند به مراکزی که از قبل آماده شده راهنمایی می شوند و بحث قرنطینه آن ها انجام می گیرد و کنترل این افراد تا زمان بهبودی کامل برعهده هلال احمر است.

وی اضافه نمود: طرح یادشده در 30 نقطه کشور از 15 اسفند آغاز شده، اما از 25 اسفندماه به صورت رسمی آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ البته این طرح بستگی به شرایط کرونا در کشور دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: روزانه 8 هزار نفر به وسیله مرز های زمینی و 3 هزار نفر به وسیله مرز های هوایی وارد کشور می شوند که بحث غربالگری و انجام تست این افراد را انجام می دهیم.

همتی با اشاره به حضور 600 نیروی هلال احمر در طرح کنترل مرز های کشور، متذکر شد: در ابتدای طرح 600 نفر از نیرو های هلال احمر مشارکت دارند، اما با نزدیک شدن به روز های پیک مسافرت این تعداد نیز می تواند دو برابر گردد.

وی با اشاره به فرایند اجرای طرح کنترل مرز های کشور، بیان داشت: افرادی که وارد مرز ها مورد تست قرار می گیرند و اگر فردی دارای تست مثبت باشد، به مراکز مشخص شده راهنمایی خواهد شد و اگر فردی دارای تست منفی باشد ادامه راستا می دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشارکت نیروی انتظامی و وزارت بهداشت در طرح یادشده، توضیح داد: مراکزی از قبل آماده شده و تا زمانی که وزارت بهداشت مجوز لازم در مورد مبتلایان به کرونا را ندهد، افراد بین 10 روز تا 2 هفته در قرنطینه خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 411

به "کنترل کرونایی مرز های زمینی، هوایی و دریایی کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل کرونایی مرز های زمینی، هوایی و دریایی کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید