واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانهداری آمریکا

به گزارش وبلاگ راضانی، سفارت روسیه اعلام نمود کوشش رسانه های آمریکایی برای مقصر دانستن روسیه در حملات سایبری بی نتیجه است.

واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانهداری آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری فیس بوک خود اظهار داشت که کوشش رسانه های آمریکایی برای مقصر جلوه دادن هکر های روسی در حملات اخیر علیه نهاد های دولتی آمریکا بی اساس است.

خبرگزاری رویترز دیروز یکشنبه گزارش داد یک گروه هکری که ادعا می گردد از طرف یک دولت خارجی حمایت می گردد، داده های وزارت خزانه داری آمریکا و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی را به سرقت برده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز مدعی شد که گروه هکری Cozy Bear، که گفته می گردد با دولت روسیه مرتبط هستند، احتمالاً عامل این حمله سایبری بوده است. هیچ مدرکی برای ادعا ها ارائه نشده است.

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت: ما به کوشش های بی مورد دیگر رسانه های آمریکایی برای مقصر دانستن روسیه در حملات هکری به ارگان های دولتی آمریکا رسیدگی کردیم. ما مسئولیت پذیر هستیم. فعالیت های مخرب در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه، منافع ملی و درک ما از روابط بین ایالتی مغایرت دارد. روسیه در حوزه سایبری عملیات تهاجمی انجام نمی دهد.

سفارت اضافه نمود که روسیه به طور فعال در حال ترویج توافق نامه های امنیت سایبری دوجانبه و چند جانبه است، اما بسیاری از پیشنهادات آن در خصوص گفتگوی سازنده و برابر با آمریکا بی پاسخ مانده است.

حمله سایبری دیروز به دنبال حمله سایبری هفته گذشته به شرکت فایر آی صورت گرفته است و در حال حاضر، سازمان های اطلاعاتی آمریکا این دغدغه را دارند که هکر ها از ابزار هایی مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان های آمریکا استفاده نمایند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 211

به "واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانهداری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به اتهام حمله سایبری به وزارت خزانهداری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید