واکسن بیوان تک روی شاخه جدیدویروس کرونا کارآمد است

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبر گزار مهر به نقل از رویترز، طبق اطلاعات آزمایشگاهی به نظر می رسد واکسنی که شرکت بیوان تک و فایزر برای مقابله با کووید 19 توسعه داده اند در برابر شاخه جدید ویروس کرونا که در انگلیس و آفریقای جنوبی رصد شده اند، کارآمد است.

واکسن بیوان تک روی شاخه جدیدویروس کرونا کارآمد است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این تحقیق توسط شرکت فایزر و با همکاری محققان دانشگاه تگزاس اجرا شده و نشان می دهد واکسن مذکور در خنثی سازی جهش N401Y پروتئین اسپایک ویروس کرونا کارآمد است. البته این تحقیق هنوز توسط پژوهشگران دیگر آنالیز نشده است.

پژوهش مذکور روی نمونه خون افرادی اجرا شده که واکسن را دریافت نموده بودند. البته یافته ها محدود هستند زیرا پژوهش مذکور کل جهش های رصد شده در شاخه جدید ویروس را آنالیز نمی کند.

فیل درمیتزر یکی از محققان ارشد فایزر در این باره می گوید: نتایج کارآمدی واکسن در مقابله جهش جدید و همچنین 15 جهشی که قبلاً آنالیز نموده بودیم، نویدبخش است. بنابراین تابه حال 16 جهش مختلف را آنالیز کردیم که هیچکدام از آنها تأثیر قابل توجهی نداشت. هرچند این خبر خوبی است اما بدان معنی نیست که جهش هفدهم نیز روی کارآمدی واکسن تاثیر نخواهد داشت.

به گفته این محقق دیگر جهش ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی با عنوان E484K رصد شده نیز نگران نماینده است.

محققان تصمیم دارند آزمایش های مشابهی را برای این شاخه ویروس کرونا نیز انجام دهند تا کارآمدی واکسن در مقابل شاخه انگلیسی و آفریقای جنوبی را آنالیز نمایند و امیدوارند در هفته های آینده به اطلاعات جدیدتری دست یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 265

به "واکسن بیوان تک روی شاخه جدیدویروس کرونا کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بیوان تک روی شاخه جدیدویروس کرونا کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید