منتظر کاهش قیمت این محصول باشید

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم پیاز در سر مزرعه بین دو هزار و 500 تا چهار هزار تومان است و با توجه به برداشت پیاز استان های اصفهان و مرکزی کمبودی در تامین پیاز نداریم و به زودی با عرضه آنها، نرخ این محصول کاهش می یابد.

منتظر کاهش قیمت این محصول باشید

حسین اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی امروز آدینه درخصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره انبار حجم بالایی پیاز در فضای باز گفت: اکنون سالانه سه میلیون و 300 هزارتن پیاز در سطح زیرکشت 68 هزار هکتار در استان های مختلف کشور فراوری می گردد.

وی با اشاره به ورود پیاز استان های جنوبی به بازار های مصرف و کاهش قیمت ها اظهار کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم پیاز در سر مزرعه بین دو هزار و 500 تا چهار هزار تومان است که این قیمت در کل کشور به طور متوسط سه هزار و 250 تومان معامله می گردد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل افزایش قیمت پیاز در ماه های آذر و دی، بعضی کشاورزان تصور می نمایند سال جاری هم در همین ماه ها با این شرایط پیاز را بفروشند بنابراین امسان حجم بالاتری را نسبت به سال های گذشته انبار نموده اند.

اصغری درباره انبارداری پیاز در فضای باز توضیح داد: انبارها و سردخانه ها از انبارداری پیاز به دلیل بو و گازی که فراوری می نماید، استقبال نمی نمایند.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انبار پیاز در مناطق فراوری پاییزه مخصوصا در استان اصفهان همه ساله در فضای باز انجام می گردد، اضافه نمود: این امر در بین کشاورزان مناطق دیگر کشور مرسوم است و به طور معمول برای جلوگیری از یخ زدگی از پوشش کاه و کلش استفاده می نمایند.

به گفته وی، گاهی این محصول را تا اواخر سال هم در فضای باز یا انبارهای معمولی نگهداری می نمایند.

اصغری اضافه نمود: کشاورزان، انبارداری پیاز را در فضای باز تا فرا رسیدن فصل یخبدان و همچنین برداشت پیاز از مناطق جنوب کشور که حدود یک تا 1.5 ماه دیگر است، ادامه می دهند.

وی ادامه داد: با برداشت و ورود پیاز جنوب کشور، پیاز استان اصفهان نیز وارد بازار می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 135

به "منتظر کاهش قیمت این محصول باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر کاهش قیمت این محصول باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید