طرح 2 بخشی وزارت کشور عراق برای تأمین امنیت انتخابات

به گزارش وبلاگ راضانی، سخنگوی وزارت کشور عراق از طرح این وزارتخانه برای تأمین امنیت انتخابات پارلمانی آینده در این کشور خبر داد.

طرح 2 بخشی وزارت کشور عراق برای تأمین امنیت انتخابات

به نقل از العربی الجدید، خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق در سخنانی با اشاره به طرح مذکور اظهار کرد: این طرح شامل دو بخش است؛ بخش نخست مربوط به قبل انتخابات و بخش دوم مربوط به زمان برگزاری انتخابات است.

وی گفت: این طرح شامل تعقیب عناصر بازمانده داعش و بازداشت آنها است تا فضای مناسبی برای برگزاری انتخابات ایجاد شود.

المحنا در این باره اضافه کرد: دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق وعده برگزاری انتخابات امن را داده است و تلاش های قابل توجهی توسط دستگاه های امنیتی برای تأمین امنیت آن انجام می شود.

از سوی دیگر، برهم صالح، رئیس جمهوری و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در جریان نشستی درباره پرونده انتخابات گفت وگو کردند.

برهم صالح و الحلبوسی همچنین درباره افزایش تلاش های امنیتی و اتخاذ اقدامات لازم برای تحت فشار قرار دادن تروریست ها و ممانعت از تلاش ها برای متزلزل کردن ثبات و امنیت شهروندان گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین بر شفافیت در مراحل مختلف انتخابات تأکید کردند.

دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (18 مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

رایزنی ها و گام های احزاب و جریان های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از نزدیک به چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 298

به "طرح 2 بخشی وزارت کشور عراق برای تأمین امنیت انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 2 بخشی وزارت کشور عراق برای تأمین امنیت انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید