طالبان: خارجی ها از مداخله در مذاکرات بین الافغانی خودداری کند

به گزارش وبلاگ راضانی، طالبان با تاکید بر اجرای کامل توافقنامه قطر از آمریکا و دیگر کشورهای خارجی خواست تا از دخالت در مذاکرات بین الافغانی خودداری کنند.

طالبان: خارجی ها از مداخله در مذاکرات بین الافغانی خودداری کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه بار دیگر با تاکید بر لزوم تعهد به توافقنامه قطر اظهار داشت که تحقق صلح در افغانستان تنها از طریق اجرای کامل این توافق ممکن است.

این مطلب می افزاید که با توافق قطر جنبه بیرونی بحران افغانستان تقریباً حل شده و اکنون بُعد داخلی آن یعنی فرایند مذاکرات بین الافغانی باقی مانده است.

طالبان همچنین شرح داد: این موضوع داخلی افغان ها است، بنابراین طرف خارجی باید از مداخله در این مذاکرات خودداری کند.

این گروه با تاکید بر عدم دخالت طرف های خارجی در مذاکرات بین الافغانی افزود: تجربه نشان داده است که مداخلات بیرونی، اعمال فشار و موضع گیری به نفع و یا زیان یک جهت، نه تنها این فرایند را بی اعتبار خواهد کرد، بلکه می تواند آنرا با تاخیر و ناکامی روبرو کند.

طالبان از نمایندگان جمهوریت نیز می خواهد تا از تاثیر خارجی ها رها شوند چرا که به عقیده آنها نسخه های خارجی در افغانستان قابل اجرا نیست و مردم هیچگاه آن را نخواهند پذیرفت.

طالبان درحالی نمایندگان جمهوریت را از پذیرش نسخه های خارجی منع می کند که دولت آمریکا اخیراً طرح ایجاد دولت انتقالی در افغانستان را مطرح کرده است که در آن طالبان نیز بخشی از ساختار قدرت خواهد شد.

گفتنی است که طالبان هنوز موضع رسمی خود را درباره این طرح مشخص نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 379

به "طالبان: خارجی ها از مداخله در مذاکرات بین الافغانی خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: خارجی ها از مداخله در مذاکرات بین الافغانی خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید