صادرات تخم مرغ متوقف شده است؟

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران : مسئولان گمرک ایران می گویند که تا به امروز هیچ گونه ابلاغیه ای مبنی بر ممنوعیت صادرات تخم مرغ به این سازمان اعلام نشده است.

صادرات تخم مرغ متوقف شده است؟

به گزارش به نقل از ایسنا، طی مدت اخیر قیمت تخم مرغ در بازار افزایش یافته و آن طور که اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران اعلام نموده بود دلیل این گرانی بالا رفتن تقاضای مصرف در داخل و همچنین صادرات است.

صادرات تخم مرغ متوقف نشده است

اخیرا نیز بعضی خبرها از متوقف شدن صادرات تخم مرغ در روزهای اخیر حکایت داشت ولی آنچه که از گمرک ایران پیگیری شده این ممنوعیت را تایید نمی نماید.

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در این رابطه گفت: آخرین ابلاغیه ای که در رابطه با صادرات تخم مرغ به گمرک ایران اعلام شده مربوط به کاهش تعرفه صادراتی تخم مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در 15 خردادماه امسال مهلت آن به انتها رسیده است.

وی با اشاره به این که در فصل گرما مصرف تخم مرغ کاهش پیدا می نماید و با توجه به عمر کوتاه این کالا معمولا حقوق پرداختی جهت صادرات کاهش پیدا می نماید اضافه نمود: از زمانی که مهلت اجرای کاهش تعرفه تمام شده تمدیدی صورت نگرفته ولی در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی عوارض جدید را مشخص و به دفتر مقررات و صادرات وزارت صمت اعلام کند و بعد از آن به گمرک ایران ابلاغ گردد.

به گفته لطیفی، تا به امروز ابلاغی در رابطه با تغییر تعرفه صادراتی تخم مرغ به گمرک ایران اعلام نشده و ابلاغیه ای در خصوص ممنوعیت صادرات نیز وجود نداشته است، بنابراین صادرات تخم مرغ ادامه دارد.

صادرات 15 میلیون دلاری در دو ماه اول سال

اینکه در امسال چه میزان صادرات تخم مرغ اجرا شده است، سخنگوی گمرک اعلام نمود که در دوماهه ابتدایی امسال 25هزار و 438 تن به ارزش 15میلیون و 258هزار و 515دلار صادرات صورت گرفته است.

افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر در حالی رخ داده که آنالیز گزارش مرکز آمار ایران در انتها اردیبهشت ماه نشان می دهد قیمت این کالا در اردبیهشت نسبت به فروردین کاهش داشت است؛ به طوری که قیمت تخم مرغ در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال 66.5 درصد افزایش داشته اما نسبت به فروردین ماه 11.4 درصد ارزان شده بود.

براساس این گزارش متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ در اردیبهشت ماه امسال 18 هزار و 300 تومان و حداکثر آن 22 هزار و 800 تومان گزارش شده بود.

قیمت تخم مرغ در اردیبهشت ماه پارسال به طور متوسط حدود 11 هزار تومان بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 525

به "صادرات تخم مرغ متوقف شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تخم مرغ متوقف شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید