سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران شکست خورده است

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، سفارت کوبا در تهران با انتشار بیانیه مطبوعاتی که نسخه ای از آن در اختیار این خبرگزاری نهاده شد، سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران را همانند تنگناهای ایجاد شده علیه هاوانا شکست خورده دانست.

سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران شکست خورده است

همزمان با کوشش های دولت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل برای خاتمه دادن به تحریم های آمریکا علیه این کشور، سفارت کوبا در تهران با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی وتجاری با ایران، سیاستهای تحریمی آمریکا علیه کوبا و ایران را شکست خورده خواند.

در بیانیه سفارت کوبا در تهران آمده است: کوبا مجدداً خواهان برطرف محاصره اقتصادی، تجاری و اقتصادی ناعادلانه و غیر انسانی است که دولت ایالات متحده بیش از 6 دهه بر مردم این کشور تحمیل نموده که در دوران همه گیری کووید -19 وجهه ای شدیدتر از نسل کشی را به نمایش گذاشته است.

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده با استکبار و تحقیر، 28 قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت محاصره را نادیده گرفته و همچنین صداهای زیادی را که در سراسر دنیا به طرفداری برای خاتمه دادن به این سیاست برون مرزی و نقض کننده حقوق بین الملل بلند شده است را نادیده می گیرد و با چنین اقدام وحشیانه ای می کوشد تا به وسیله خفقان اقتصادی، که موجب نارضایتی مردم کوبا نسبت به دولت قانونی آن می گردد به تغییر نظام سیاسی در یک کشور آزاد و مستقل دست یابد. باید یادآور شد که ثابت شده است محاصره اقتصادی مانع اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا و رفاه زنان و مردان کوبایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بین آوریل 2019 و مارس 2020 دولت ایالات متحده با اعمال 243 تحریم اقتصادی جدید، محاصره علیه کوبا را برای رسیدن به سطوح بی سابقه ای از فشار و خشونت تقویت کرد. به ویژه بُعدِ برون مرزی محاصره، بعد از اعمال کامل قانون هولمز-بولتون از ماه مه 2019 و با درج نام کوبا در لیست غیر قانونی کشورهای حامی تروریسم، به طرز وحشیانه ای شدت گرفته است.

در بیانیه سفارت کوبا تاکید شده است: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران نه تنها از محاصره ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل نموده بلکه تحت سیستم ناعادلانه و غیر اخلاقی تحریم های یکجانبه ای که ملت ایران تحت آن واقع شده است به طور حساسی تاثیر گرفته است. سیاست تحریمی که همان اهداف را دنبال می کند و همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است. برای کوبا این حق که همراه با اکثریت قریب به اتفاق جامعه دنیای، خاتمه محاصره اقتصادی، تجاری و اقتصادی را در خواست کند، محفوظ است. تحریم هایی که مردم سرسخت ما را تحت تاثیر قرار داده است. کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیالیستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حکمیت ذره ای عقب گرد نخواهد کرد.

اضافه می کند وزیر امور خارجه کوبا چندی پیش اعلام نموده بود: در 23 ژوئن امسال میلادی (2 تیرماه 1400) مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه ای را در دستور کار قرار خواهد داد که به محاصره و تحریم آمریکا علیه جزیره کوبا خاتمه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 532

به "سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید