سهمیه کود لرستان 93 هزار تن است

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توزیع نهاده های مورد احتیاج کشاورزان از جمله کود و بذر به وسیله سامانه هوشمند انجام می گردد.

سهمیه کود لرستان 93 هزار تن است

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه آنالیز ارتقاء بهره وری حدبیشتری از سامانه هوشمند توزیع کود و بذر که امروز 17 شهریورماه برگزار گردید، اظهار کرد: در بیشتر استان های کشور توزیع نهاده های کشاورزی به صورت حواله ای و یا سیستمی انجام می گردد و این یکی از مهمترین موضوعات و مسائل مراکز جهاد کشاورزی بوده و باعث نگرانی بهره برداران شده است.

وی توضیح داد: در این راستا و جهت جلوگیری از انحراف در توزیع نهاده ها در دو سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اقدام به راه اندازی سامانه ساتنال، سامانه توزیع نهاده ها در لرستان و ثبت اطلاعات کشاورزان و بهره برداران نموده؛ توزیع کود به وسیله این سامانه انجام می گیرد و توانسته است بیش از 90 درصد مسائل توزیع کود در سنوات گذشته را کاهش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: تجربه پیروز توزیع کود به صورت سیستمی با استقبال خوب کشاورزان روبرو شده است در این جلسه بر توزیع بذر در فصل کاشت به صورت سیستمی و به وسیله این سامانه تأکید شد.

حسنی افزود: سهمیه کود لرستان شامل کودهای اوره، پتاس و فسفات در مجموع 93 هزار تن است که تا به امروز 45 درصد آن به استان حمل شده و مابقی به مرور در حال حمل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 619

به "سهمیه کود لرستان 93 هزار تن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه کود لرستان 93 هزار تن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید