خبرنگاران 170 مرکزنوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی فعال شد

به گزارش وبلاگ راضانی، بوشهر-خبرنگاران- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از مجموع 630مرکزهای این دانشگاه 170 واحد آن از مرکز نوآوری برخوردار شدند.

خبرنگاران 170 مرکزنوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی فعال شد

محمدحسین امید شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: مراکز نوآوری کار جذب دانشجویان نخبه و خلاق و هدایت آنها به سمت کسب و کارهای کوچک عهده دار است.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال ظرفیت پذیرش 350 هزار دانشجو دارد که از 630 مرکز این دانشگاه در سال تحصیلی فرارو تنها 500 واحد اقدام به جذب دانشجویان جدید می کنند.

امید ادامه داد: این دانشجوها در 870 کد رشته در مقطع های کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند که با توجه به تعدد رشته ها حوزه های تحصیلی وسیعی فراروی آنها گشوده شده است.

وی گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علمی کاربردی اکنون زیر 10 نفر است به نحوی که برای هر هشت دانشجو یک مدرس رسمی فعالیت می کند.

وی گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی کلاس های نظری دانشگاه به صورت مجازی و کلاس های عملی دانشگاه نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

امید یادآورشد: با هدف فرصت بیشتر برای آموزش های عملی به دانشجویان، سال تحصیلی جدید زودتر از سال های گذشته آغاز شده تا پیش از شیوع پیک جدید کرونا آموزش های موردنیاز دانشجویان به آنها ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدام های شاخص دانشگاه علمی کاربردی در سه سال اخیر سطح بندی بوده که این مهم بیانگر اهمیت دانشگاه به کیفیت مراکز زیرمجموعه است.

امید ادامه داد: این سطح بندی در چهار سطح پیش بینی شده که مراکزی که برای 2 سال متوالی در سطح چهار قرار بگیرند باید از از مجموعه دانشگاه علمی کاربردی جدا شوند.

وی مطرح نمود: ترویج آموزش های مهارتی و گفتمان سازی از رسالت های مهم دانشگاه علمی کاربردی است که رسانه ها باید برای تبیین آن تلاش کنند.

امید گفت: براساس ارزیابی های اجرا شده 75 درصد دانش آموختگان دانشگاه های علمی کاربردی شاغل شدند و اشتغال 40 درصد از دانش آموختگان نیز در رشته های تحصیلی دانشجویان در دانشگاه رقم خورده است.

وی یادآورشد: بر اساس تفاهم نامه هایی که منعقد شده این دانشگاه متعهد است نیروهای مورد نیاز استان ها را در تمام زمینه ها براساس ظرفیت های مناطق تامین کند.

امید افزود: یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه علمی کاربردی تلاش در حوزه ارتباطات بین الملل است که با تحریم هایی که اجرا شده برخی از مراکز علمی و پژوهشی دنیا برای ارتباط با ایران احتیاط به خرج می دهند.

وی گفت: با این وجود یکی از اقدام های ارزشمندی که در تاریخ دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت اعزام شماری از دانشجویان به کشور آلمان برای آموزش های نظری و عملی موردنیاز خود است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 31

به "خبرنگاران 170 مرکزنوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 170 مرکزنوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید