خبرنگاران وزیر کشور ایران به همتای ترکیه ای خود تسلیت گفت

به گزارش وبلاگ راضانی، تهران- خبرنگاران- وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در پیامی به همتای ترکیه ای خود، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از شهروندان این کشور در زلزله روز جمعه ازمیر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع کمک رسانی به آسیب دیدگان این واقعه را گفت.

خبرنگاران وزیر کشور ایران به همتای ترکیه ای خود تسلیت گفت

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور به سلیمان سویلو وزیر کشور جمهوری ترکیه بدین شرح است:

وقوع حادثه ناگوار زلزله در ازمیر و جان باختن تعدادی از شهروندان را صمیمانه حضور جنابعالی، دولت و ملت دوست ترکیه تسلیت عرض نموده، ضمن ابراز تأسف عمیق و همدردی و طلب آمرزش برای جان باختگان و صبر و شکیبایی برای خانواده های قربانیان و بهبودی هرچه سریع تر مصدومان این حادثه دلخراش از درگاه خداوند بزرگ، مایلم آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هر نوع کمک رسانی به آسیب دیدگان این واقعه اعلام نمایم.

صحت و بهروزی جنابعالی و سعادت دولت و ملت برادر ترکیه را آرزومندم.

زلزله شدید روز جمعه در ترکیه و یونان تا به امروز 14 کشته و 419 زخمی برجای گذاشته و تا ساعاتی قبل، بیش از 84 پس لرزه داشته است.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه گفت که این زلزله 6.6 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت اما مرکز زمین شناسی آمریکا آن را 7 ریشتر گفت.

کانون این زلزله در عمق حدوداً 17 کیلومتری زیر زمین در نزدیکی شهر ازمیر ترکیه بود.

این زلزله تا به امروز بیش از 84 پس لرزه داشته که به گزارش آناتولی 13 پس لرزه بالای 4 ریشتر ثبت شده است.

زلزله جمعه در ترکیه 12 کشته و 419 زخمی داشت و در یونان نیز 2 نوجوان در جزیره ساموس جان خود را از دست دادند. گزارشی درباره مصدومان احتمالی این زلزله در یونان منتشر نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 129

به "خبرنگاران وزیر کشور ایران به همتای ترکیه ای خود تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر کشور ایران به همتای ترکیه ای خود تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید