خبرنگاران برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای مدافع حرم مازندران اعلام شد

به گزارش وبلاگ راضانی، ساری - خبرنگاران - سپاه کربلای مازندران با انتشار اطلاعیه ای برنامه مراسم وداع با پیکر پاک شهدای مدافع حرم و تشییع پیکر این شهدا را بیان نمود.

خبرنگاران برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای مدافع حرم مازندران اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سپاه کربلا، پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم مازندران فردا سه شنبه از مشهد مقدس به ساری مرکز استان منتقل خواهد شد.

مراسم مشترک وداع با پیکرهای این شهیدان فرداشب در شهر ساری برگزار می شود.

سپاه کربلای مازندران زمان برگزاری مراسم وداع را ساعت 19 عصر سه شنبه 22 مهر و محل برگزاری آن را بوستان ولایت شهر ساری اعلام و تاکید کرد که این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم استان برگزار خواهد شد.

همچنین پیکر هر یک از این شهیدان پس از مراسم وداع روز چهارشنبه برای تشییع و خاکسپاری به شهرهای زادگاهشان انتقال خواهد یافت.

بر اساس اطلاعیه سپاه کربلای مازندران ، مراسم تشییع پیکر شهیدان مدافع حرم هم روز پنجشنبه به صورت مشایعت خودرویی انجام می شود و شهروندان مازندرانی تنها با خودروهایشان می توانند در مراسم شرکت کنند.

این پنج شهید والامقام اردیبهشت سال 95 در نبرد با تکفیری ها در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیده بودند.

مازندران در نبرد خان طومان 13 شهید برای دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرد. شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی زاده از آمل، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر شهیدان مازندرانی نبرد خان طومان هستند.

پیکرهای هفت تن از شهدای مازندرانی خان طومان قبلا پس از شناسایی به وطن بازگردانده و تشییع و خاکسپاری شد ولی پیکر شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی، حسن رجایی فر و محمود رادمهر بتازگی تفحص شده و به کشور انتقال یافت.

مازندران با تقدیم حدود 40 شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهلک بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.

استان مازندران دارای حدود 10 هزار و 500 شهید هستند که از این تعداد 40 شهید از شهدای مدافع حرم می باشند که در کشور سوریه به مقام شامخ شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 83

به "خبرنگاران برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای مدافع حرم مازندران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای مدافع حرم مازندران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید