خانه ملت ، محبی نجم آبادی: انتفاع مردم با حذف ارز 4200 تومانی و دریافت کارت اعتباری

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بحث حذف ارز یارانه ای و ارائه کارت اعتباری به مردم موضوع ساده ای نیست و باید تمام جوانب آن سنجیده گردد، تا زمینه انحراف و سواستفاده دوباره فراهم نگردد.

خانه ملت ، محبی نجم آبادی: انتفاع مردم با حذف ارز 4200 تومانی و دریافت کارت اعتباری

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آنالیز تورم در کشور طی سال گذشته نشان می دهد، حوزه تغذیه و کالاهای اساسی بیشترین تورم را داشته است، گفت: قطعا طبقات آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه از افزایش قیمت بی رویه کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، تخم مرغ و … بیشترین ضرر و فشار را تحمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این راستا مجلس و دولت در پی آنالیز پیشنهادات مختلف برای انتفاع مستقیم مردم از تخصیص ارز 4200 تومانی نسبت به کالاهای اساسی برآمده اند و در این میان ارائه کارت اعتباری بجای تخصیص ارز یارانه ای تا به امروز بیشترین امتیاز را برای یاری جدی به افراد کسب نموده است. دستگاه های مربوطه پارسال در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه اعلام می کردند، زمینه حذف ارز 4200 تومانی و اجرای این کار فراهم است.

محبی نجم آبادی تاکید نمود: بحث حذف ارز یارانه ای و ارائه کارت اعتباری به مردم موضوع ساده ای نیست و باید تمام جوانب آن سنجیده گردد، باید معین گردد چه مرکزی قرار است، مسئولیت ارائه کارت اعتباری را برعهده بگیرد و به چه صورت می خواهد انجام دهد. تمامی این مسائل باید دقیق دیده گردد تا زمینه انحراف و سواستفاده دوباره فراهم نگردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در هر حال اگر بحث حذف قسمتی از تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی در دستور کار دولت قرار بگیرد، قطعا برای جلوگیری از ضرر به مردم و افرادی که زندگی شان با یارانه سر و سامان پیدا می نماید، کارت اعتباری جایگزین خواهد شد تا جبران کننده افزایش قیمت ها باشد.

وی تاکید نمود: یکی از مزایای کارت اعتباری این است که به علت خریداری کالا به وسیله مردم، اثرات تورمی کمتری در کشور پدید خواهد آمد، طی این سال ها منافع ارز 4200 تومانی مستقیما به دست مردم نرسید و تنها عده ای خاص از رانت این ارز منتفع شدند بنابراین با طرح حذف ارز یارانه ای از اقلامی مانند نهاده های دامی، مردم به ویژه دهک های میانه و ضعیف جامعه ذی نفع نهایی خواهند بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 734

به "خانه ملت ، محبی نجم آبادی: انتفاع مردم با حذف ارز 4200 تومانی و دریافت کارت اعتباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ملت ، محبی نجم آبادی: انتفاع مردم با حذف ارز 4200 تومانی و دریافت کارت اعتباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید