انفجار در میدان گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

به گزارش وبلاگ راضانی، منابع خبری از انفجار در یکی از میادین گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر دادند.

انفجار در میدان گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، منابع خبری یکشنبه شب از وقوع انفجار در یکی از میادین گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر و نزدیک شهر باکو اطلاع دادند.

به گزارش منابع خبری، انفجاری در میدان گازی امید متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر اتفاق افتاده است. فیلم های منتشر شده هم شعله های آتش را از وسط دریای خزر بخش متعلق به جمهوری آذربایجان را نشان می دهد.

میدان گازی امید دومین میدان عظیم گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل جمهوری آذربایجان و 75 کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است.

یک وبگاه خبری هم در این زمینه نوشت که نزدیک یک سکوی نفتی دریای خزر در سواحل جمهوری آذربایجان انفجار عظیمی اتفاق افتاده است. این حادثه ساعت 9:30 شب به وقت محلی رخ داد. تصاویر از این حادثه شعله های آتش به سمت آسمان را نشان می هد.

در ابتدا رسانه های محلی گزارش دادند که در یکی از سکوها انفجار اتفاق افتاده ، اما این گزارش به وسیله شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان (SOCAR) تکذیب شد و گفت هیچ حادثه ای رخ نداده است.

این در حالی است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل گفت این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل هم از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر اطلاع داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق های نظامی نیروی دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار گردید. هدف از برگزاری این تمرین ، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و هم خطوط لوله زیردریایی اعلام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 549

به "انفجار در میدان گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در میدان گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید