افزایش 24 درصدی مراجعان سرپایی کرونا در استان تهران

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه شورای فرماندهی ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران آخرین شرایط کرونایی تهران، انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس دلتای هندی و فرایند ساخت و واردات واکسن های کووید 19 را تشریح کرد.

افزایش 24 درصدی مراجعان سرپایی کرونا در استان تهران

وی با اشاره به اینکه بدون تردید پیک پنجم کرونا در تهران شکل گرفته، اظهار کرد: شواهد گواه این موضوع است که خیز پنجم کرونا با سویه دلتای هندی در حال شکل گیری است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی با علامت های مشکوک یا قطعی ابتلا به کرونا در سه هفته اخیر 24 درصد رشد داشته از رشد شاخص های 15.4 دهم درصدی بستری شدگان کرونایی در تهران اطلاع داد.

وی نسبت به افزایش مواردی بستری و پر شدن تخت های اختصاص یافته به مبتلایان به کرونا در تهران هشدار داد و گفت: امروز تنها در استان تهران 5 هزار و 600 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های بستری تحت درمان هستند و این در حالی است که موارد ترخیص با تعداد بستری شدگان در توازن منفی است.

تغییر در الگوی سنی مبتلایان، مراجعان و بستری شدگان مبتلا به کرونا یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن پرداخت و تسریع در فرایند واکسیناسیون گروه سنی 50 تا 60 ساله را خواهان شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش شاخص عدد مولد پایه کرونا اعلام کرد: عدد مولد پایه بر اساس شرایط چرخش ویروس و سرایت پذیری محاسبه می گردد، چنانچه این شاخص بالاتر از عدد یک باشد نشان دهنده وخامت شرایط اپیدمی است، شاخص عدد مولد پایه در تهران 1.3 دهم است.

وی کاهش تردد غیرضروری، رعایت بیشتر پروتکل و اعمال محدودیت های کرونایی را خواهان شد و تاکید نمود: متاسفانه به علت چرخش گونه های جهش یافته کرونا و عدم رعایت شیوه نامه ها الگوی مراجعان خانوادگی است و تنها در بازه زمانی سه تا چهار روزه علایم ریوی تشدید می گردد.

زالی آماده سازی و افزایش کلینیک های سرپایی و تسریع فرایند کمیته های ترخیص را مورد توجه قرار داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه همچنان بیشترین نقض پروتکل های بهداشتی به ترتیب در نانوایی ها، سوپرمارکت ها و رستورانهاست، خواهان نظارت بیشتر بر عملکرد و اعمال قوانین سفت و سخت تر با هدف رعایت بیشتر شیوه نامه ها در این مراکز شد.

وی با بیان اینکه استان تهران پیشتاز واکسیناسیون کووید 19 در کشور است، اسم کرد: آمار پوشش واکسیناسیون در تهران از میانگین جمعیت کشوری بالاتر است و این درحالی است که 77 مرکز تجمیعی واکسن مراحل تلقیح واکسن را در دستور کار دارند.

زالی استمرار و تسریع در فرایند واکسیناسیون را نیازمند لجستیک پایدار دانست و تامین منابع لازم برای این مهم را با هدف قطع زنجیره کرونا خواهان شد.

در جلسه امروز ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران که با حضور مسوولان و نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، نمایندگان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی و شورای شهر برگزار گردید مواردی همانند راه اندازی کلینک های سرپایی، تامین کافی تست های تشخیصی، تسریع در فرایند واکسیناسیون و فراوری واکسن های داخلی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: فارس

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 558

به "افزایش 24 درصدی مراجعان سرپایی کرونا در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 24 درصدی مراجعان سرپایی کرونا در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید