احتمال توزیع واکسن کرونا در آمریکا تا 20 روز دیگر

به گزارش وبلاگ راضانی، مشاور علمی ارشد برنامه واکسن دولت آمریکا گفت: از یازدهم ماه دسامبر شرایط برای دریافت واکسن کووید-19 برای مردم آمریکا آماده می گردد.

احتمال توزیع واکسن کرونا در آمریکا تا 20 روز دیگر

به گزارش ایسنا، دکتر منصف سلائویی از مسئولین پروژه فراوری واکسن کروناویروس در ایالات متحده اظهار داشت: در مدت 24 ساعت پس از تایید واکسن کروناویروس، این واکسن در مناطقی که هر یک از ایالت ها اعلام نموده اند، منتقل می گردد.

واکسن کروناویروس توسط محققان شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) و شرکت آلمانی بیون تک (BioNTech) ساخته شده و در فاز سه آزمایشگاهی اثربخشی 95 درصدی داشته است.

آنالیز ها نشان می دهد تزریق این واکسن در افراد شرکت کننده در این مطالعه که بعضی از آنان پیش از دریافت واکسن به کروناویروس آلوده شده بودند و بعضی دچار بیماری کووید-19 نبوده اند، با مشکل جدی همراه نبوده است.

مشاوران خارجی سازمان غذا و داروی آمریکا روز دهم ماه دسامبر در نشستی در خصوص اعطای مجوز به این واکسن برای استفاده در شرایط اضطراری بحث و گفتگو خواهند کرد.

به گفته دکتر سلائویی، این بدان معنی است که می توان از این واکسن برای افرادی که در معرض خطر بیشتر ویروس هستند استفاده کرد و بر اساس جمعیت هر ایالت واکسن توزیع می گردد.

به گزارش اسکای نیوز، وی اضافه نمود: به منظور تحقق مصونیت جمعی ضروری است حدود 70 درصد مردم در برابر کروناویروس مصون شوند و این امر تا ماه مه امکان پذیر است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 172

به "احتمال توزیع واکسن کرونا در آمریکا تا 20 روز دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توزیع واکسن کرونا در آمریکا تا 20 روز دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید