آمریکا: چارچوب مذاکرات وین، متن برجام است

به گزارش وبلاگ راضانی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر پایبندی در برابر پایبندی به توافق هسته ای را تکرار کرد و گفت چارچوب مذاکرات وین، متن برجام است.

آمریکا: چارچوب مذاکرات وین، متن برجام است

به گزارش ایرنا، ند پرایس در نشست خبری روز پنج شنبه این مطلب را درباره مذاکرات وین که دور پنجم آن روز گذشته سرانجام یافت، عنوان نمود.

وی با یادآوری اینکه دور ششم مذاکرات وین در هفته آینده برگزار می گردد، اضافه نمود: هرگز نمی گویم آنچه که در وین جریان دارد، آسان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این دور از تبادل نظر ها با مذاکرات سال های 2014 و 2015 متفاوت است. تفاوت این است که ما یک متنی به نام برجام داریم. دقیقا می دانیم به طور کلی برای همه طرف ها چه چیزی ضروری است.

پرایس اضافه نمود: متن برجام به ما می گوید چه تحریم هایی با آن تناقض دارد و باید برداشته گردد و ایران چه اقداماتی باید برای ادامه اجرای تعهداتش انجام دهد.

وی تاکید نمود: موانع و چالش هایی همچنان باقی است و در این پنج دور، پیروز به غلبه بر آن ها نشده ایم که دلایل متعددی از جمله مذاکره غیرمستقیم با ایران دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد ضروری است توافق هسته ای، تحکیم و تمدید گردد.

پرایس با تاکید بر اینکه مذاکرات وین تنها بر مسایل هسته ای ایران متمرکز است، ادعا کرد که باید سایر موضوعات همچون نفوذ منطقه ای ایران هم در آینده مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 511

به "آمریکا: چارچوب مذاکرات وین، متن برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: چارچوب مذاکرات وین، متن برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید