آمریکا میزبان مذاکرات ارمنستان و آذربایجان شد

به گزارش وبلاگ راضانی، آمریکا میزبان مذاکرات میان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جهت حل و فصل مناقشه ای چند دهه ای بر سر قره باغ خواهد بود.

آمریکا میزبان مذاکرات ارمنستان و آذربایجان شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا میزبانی تبادل نظر های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر دور تازه درگیری ها در قره باغ را عهده دار شد.

دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان تایید کردند که وزرای خارجه آن ها برای برگزاری مذاکراتی در خصوص مناقشه قره باغ راهی آمریکا خواهند شد. این مذاکرات قرار است روز آدینه در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار شود.

وزارت خارجه آمریکا هنوز توضیحاتی در خصوص این نشست ارائه نکرده است. اما ظاهرا آمریکا که خود در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری است، میزبانی مذاکرات طرف های آذربایجانی و ارمنستانی را برای فیصله دادن به تنش های چند دهه بر سر مسئله قره باغ برعهده خواهد گرفت.

پیش از این مسکو کوشش های بسیاری برای میانجیگری مناقشه قره باغ صورت داد. اما انعقاد دو آتش بس میان باکو و ایروان با نقض مکرر از سوی دو طرف دنبال شد. بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش بس اول، مقام های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به خاتمه دوران شوروی سابق باز می شود؛ زمانی که کشتار سومقاییت (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن موقع، در اواخر فوریه 1988 هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

منطقه ناگورنو قره باغ در جنوب شرق جمهوری آذربایجان از نظر سازمان ملل متحد، بخشی از خاک این کشور به شمار می آید، اما بیش از یک ربع قرن است که در کنترل جدایی طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان واقع شده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 57

به "آمریکا میزبان مذاکرات ارمنستان و آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا میزبان مذاکرات ارمنستان و آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید