لادا وستا نیکا موتور با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و امکانات

به گزارش وبلاگ راضانی، لادا وستا نیکا موتور امروز رسماً در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا واقع در محل دائمی نمایشگاه های تهران برای بازار خودرو ایران رونمایی شد. این خودرو روسی قرار است در دو مدل وستا کراس و وستا اسپرت لاین به بازار ایران وارد شوند.

لادا وستا نیکا موتور با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و امکانات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - برند لادا در کشور روسیه به وسیله شرکت افتو واز (AVTO VAZ) فراوری و عرضه می گردد. این شرکت که در ژوئن سال 1966 تأسیس شد در شهر تولیاتی (TOLYATTI) و در منطقه سامارا (SAMARA) خودروهای لادا را فراوری می نماید.

پس از تأسیس AVTO VAZ، اولین نمونه های فراوریی از محصولات لادا سه سال بعد یعنی در سال 1969 وارد بازار خودرو روسیه شدند. محصولات این برند روسی هیچ گاه ظاهر جذابی نداشتند. اما در دو دهه آخر حضور نظام سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی، LADA محبوبیت بالایی در آن کشور و کشورهای اروپای شرقی پیدا کرد.

فراموش نکنیم که در آن سال ها، ورود هر گونه خودرو خارجی به این کشورها ممنوع بود. پس خواسته یا ناخواسته مردم کشورهای روسیه و اروپای شرقی مجبور به استفاده از خودروهای این برند بودند.

اگر به لوگوی برند لادا توجه کنیم، یک کشتی بادبانی را می بینیم که در رودخانه ولگا در حال حرکت است. این طرح براساس کشتی های بلند و باریک قوم وایکینگ خلق شد که در روسیه آن را به نام laďya می شناسند.

تعیینات فنی لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا نیکا موتور مجهز به یک موتور 1.6 لیتری (1596 سی سی) تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپه است. این موتور قادر است 106 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد. گشتاور خروجی این موتور MPi هم به رقم 148 نیوتن متر می رسد که در دور 4200 در ایده آل ترین شرایط کارکرد خود واقع شده است. نیرو و گشتاور موتور لادا وستا نیکا موتور به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو این خودرو منتقل می گردد.

البته قرار است این خودرو با موتور 1.8 لیتری (1774 سی سی) تنفس طبیعی هم وارد بازار ایران گردد. این موتور 145 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه قدرت دارد. گشتاور خروجی آن هم 184 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه است که به وسیله گیربکس CVT به محور جلو آن منتقل می گردد.

طول، عرض و ارتفاع این سدان روسی برابر است با 4440×1764×1498 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2635 میلیمتر اعلام شد. نمونه استیشن واگن کراس لادا وستا هم دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4424×1785×1537 میلیمتر است. این خودرو کراس 203 میلیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد، در حالی که ارتفاع از سطح زمین نسخه سدان Vesta برابر با 178 میلیمتر است.

لادا وستا یک سدان مالی است که فضای باری معادل 480 لیتر در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. این خودرو براساس اعلام رسمی LADA با مخزن سوخت 55 لیتری خود، در ازای پشت سر گذاشتن هر صد کیلومتر، 7.5 لیتر سوخت مصرف می نماید.

Vesta در محور جلو از تعلیق مستقل و در محور عقب از تعلیق نیمه مستقل استفاده می نماید. این سدان روسی در مدت زمان 11.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 182 کیلومتر در ساعت است.

در جریان رونمایی از این خودرو روسی در کشورمان مسئولین مطلع به صورت غیر رسمی به رسانه بیت ران اعلام کردند که قیمت لادا وستا نیکا موتور در ایران حدود 800 میلیون تومان خواهد بود. به همین جهت، می توان بیان کرد که لادا وستا رقیبی مستقیم برای محصولاتی مانند تارا، شاهین، دنا پلاس و JAC J4 خواهد بود.

امکانات رفاهی لادا وستا نیکا موتور

لادا وستا سدان و کراس در سه تیپ E1 و E2 و E3 فراوری می شوند. هنوز تعیین نیست کدام تیپ از این خودروها در گام اول وارد بازار خودرو کشورمان می شوند. اما در اینجا به امکانات فول آپشن ترین تیپ این خودرو روسی می پردازیم.

هر دو مدل سدان و کراس (استیشن واگن) در فول ترین نسخه خود دارای ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ جانبی، چراغ های مه شکن جلو، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، زیر آرنجی جلو، فرمان کمکی برقی و چراغ های LED هستند.

از دیگر امکانات فول ترین نسخه لادا وستا می توان به رینگ های 16 اینچی، نمایشگر مالتی مدیا 10 اینچی (7 اینچی در نسخه پایه)، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سنسور باران، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان و آیینه های جانبی برقی همراه با گرمکن اشاره نمود.

لادا وستا کراس نخستین خودرو وارداتی نیکا موتور خواهد بود که قرار است در پارت اول به صورت کاملاً وارداتی به دست متقاضیان ایرانی برسد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

دور ششم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه شروع شد

محصولات لادا در ایران به وسیله نیکا موتور رونمایی شدند / قیمت خودروهای لادا چقدر است؟

تاکسی برقی ایران خودرو به تهران رسید / JMEV Yi با این تعیینات به خیابان می آید

قیمت خودروفرسوده تعیین شد

طرح تبدیل اجباری رانا پلاس، پژو 207 و تارا به وسیله ایران خودرو

توقف فراوری 15 محصول ایران خودرو و سایپا در آبان ماه / جدول آمار تجمیعی

منبع: بیت ران
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1131

به "لادا وستا نیکا موتور با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لادا وستا نیکا موتور با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید