در ماه زلزله آمد

به گزارش وبلاگ راضانی، مهر نوشت: کاوشگر ماه هندوستان برای نخستین بار از دهه 1970 میلادی تا به امروز شواهدی از زلزله در این سیاره را رصد کرد.

در ماه زلزله آمد

ابزار فعالیت های ارتعاشی ماه(ILSA) که به لندر ویکرام متصل است، در 26 آگوست امسال میلادی فعالیت های ارتعاشی روی سطح ماه رصد نموده است. ویکرام در 23 آگوست به عنوان بخشی از ماموریت چاندرایان3 روی ماه فرود آمد و این نخستین ماموریت هندوستان به سطح ماه بود.

اگر صحت زلزله در ماه تایید گردد، احتمالا محققان می توانند به منظره نادری از آنچه در دل قمر طبیعی زمین می گذرد، دست یابند.

سازمان فضایی هندوستان در پلتفرم ایکس(توئیتر) نوشت: لندر یک رویداد خارق العاده را در 26 آگوست ثبت نموده که به نظر می رسد طبیعی باشد. منبع این رویداد تحت آنالیز است.

مجموعه ماموریت های آپولو بین 1969 تا 1977 میلادی نخستین فعالیت های ارتعاشی روی ماه را رصد کردند که نشان داد این سیاره به جای سنگی یک تکه (مانند قمر های فوبوس و دیموس مریخ)، یک ساختار زمین شناختی پیچیده زیر سطح خود دارد.

در سال های اخیر ابزارهای تحلیلی پیشرفته و مدل های رایانشی به محققان امکان داده اند تا داده های جمع آوری شده در ماموریت های مختلف از جمله آپولو را آنالیز نمایند و یک تصویر واضح تر از بخش داخلی و مرموز ماه ایجاد نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1120

به "در ماه زلزله آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ماه زلزله آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید