تزیینات مخصوص لباس هالووین برای جشن هالووین

به گزارش وبلاگ راضانی، لباس هالووین یکی از اجزای اصلی جشن هالووین است. جشن هالووین جشنی سنتی است که هرسال در 31 اکتبر در کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار میشود.

تزیینات مخصوص لباس هالووین برای جشن هالووین

سرویس خانه داری - جشن هالووین یکی از جشن های سنتی مردم در کشورهای اروپایی و آمریکاست که در غروب 31 اکتبر مصادف با نهم آبان برگزار می شود. بسیاری از افراد از چندین روز قبل از این جشن، آغاز به طراحی و تهیه انواع لباس های عجیب و غیرمرسوم مشهور به لباس هالووین یا Halloween costume کرده و همچنین انواع تزیینات خاص این جشن عظیم را خریداری کرده و یا خود در منزل تهیه می نمایند.

بعد از جشن سال نو یا کریسمس، جشن هالووین دومین جشن عظیم و مهم در کشورهای غربی محسوب می شود که البته آمریکایی ها بیش از بقیه آن را دوست دارند و سالانه بیش از 6 بیلیون دلار برای برگزاری جشن هالووین، خرید انواع شکلات و طراحی و تهیه انواع لباس هالووین خرج می نمایند.

در جشن هالووین، بچه ها با دردست داشتن سبدها و ظرف های کوچک و عظیم برای جمع آوری آب نبات، شکلات و آجیل به در خانه همسایه ها می فرایند.

برگزاری جشن هالووین اغلب در کشورهای انگلستان، ایرلند، اسکاتلند، آمریکا و کانادا مرسوم است که البته این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم میلادی با خود به قاره آمریکا آوردند.

لباس هالووین

گذشته از تمام سنت ها، باورها و نمادهای هالووین؛ یکی از مهم ترین بخش های این جشن عظیم پوشیدن لباس های عجیب و غریب است. ماجرای پوشیدن این لباس های عجیب و غیرمعمولی به گذشته بسیار دور بازمی شود. در اینجا خلاصه ای از ریشه جشن هالووین و دلیل پوشیدن لباس هالووین را برای شما شرح خواهیم داد.

آن طور که گفته می شود، ریشه این جشن عظیم به یکی از مراسم سنتی-مذهبی قوم سلتیک که حدود دو هزار سال پیش در غرب اروپا سکونت داشتند باز می شود. در آن دوران این قوم در روزی مصادف با خاتمه اکتبر و یا اول نوامبر، سال نو خود را جشن می گرفتند که به این جشن سو این گفته می شد.

مردمان این قوم براین باور بودند که در چنین روزی، روح تمام جانداران و موجودات طبیعی به سوی دنیا پس از هستی حرکت می نمایند و در این سفر اهریمنان، جادوگران و جن و پری با انسان ها همراه می شوند.

به دنبال این اعتقاد، مردم سلتیک اقدام به قربانی کردن حیوانات برای خدایان خود کرده و با گردآمدن دور شعله های عظیم آتش ، لباس های ویژه ای که به احتمال زیاد بیشتر آن ها از پوست حیوانات تهیه می شد به تن کرده و به این ترتیب قصد فریب دادن ارواح و اجنه و فرار از تسخیر روح خود توسط آن ها را داشتند. همچنین با پوشیدن انواع ماسک ها و رنگ کردن صورت خود با رنگ های تیره، خود را به شکل اجدادشان در می آوردند.

امروزه اما پوشیدن لباس های عجیب مانند ردای جادوگران، پوشیدن لباس شخصیت های ترسناک و اهریمنی داستان ها و فیلم ها و ... جز مهمی از جشن هالووین شده و البته بسیاری از مردان با پوشیدن لباس های زنانه و بالعکس، قصد برهم زدن نظام حاکم بر طبیعت را دارند.

در ادامه نمونه های خاص از این نوع پوشش منحصربه فرد را تهیه کرده ایم که شاید دیدن آن ها برای شما جالب باشد.

لباس هالووین بچه ها

لباس هالووین دخترانه

لباس هالووین مردانه

ست لباس هالووین خانواده

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 59

به "تزیینات مخصوص لباس هالووین برای جشن هالووین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیینات مخصوص لباس هالووین برای جشن هالووین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید