عده ای گمان می کنند که برای تناسب اندام باید هفته ای چند روز و روزی حداقل یک ساعت در باشگاه یا کلاس فیتنس حضور داشته باشند. برای حفظ سلامتی باید به اندازه کافی تحرک  داشته باشید. انجام دو بار ورزش کیک بوکسینگ به در هفته به اندازه نیم ساعت پیاده روی روز مفید است.

 بر اساس تحقیقات جدید، نیم ساعت تحرک روزانه بهتر از ورزش نکردن است. البته برای این نیم ساعت تحرک می توانید پیاده روی، کلاس های اسپسنینگ و … را انتخاب کنید.

با توقف ورزش، به دو هفته زمان برای از دست دادن ورزیدگی بدن نیاز دارید

بافت ماهیچه ای افراد بعد از یک هفته از توقف ورزش تحلیل می رود. مدیر عملکرد انسان و سلامت دانشگاه راتگرز آمریکا، مدت زمان لازم برای تحلیل عضلانی را ۷ روز اعلام کرده است.

دراز نشست ورزشی مناسب برای داشتن شکم شش تکه است

این نظریه اشتباست. چون دراز و نشست تنها سبب درگیر شدن ماهیچه های شکم می شود. حرکت پلانک بعد وسیعتری از شکم، کمر و پهلو را شامل می شود. در نتیجه ماهیچه ها در آن به شکل گروهی تقویت می شوند. برای این کار باید از ورزش های حرکتی خاص بدن و الگوهای پویا استفاده کند.

روش های غلط کاهش وزن

زمان مناسب برای ورزش کردن صبح هاست

این نظریه نیز دارای اشکال است. چون بهترین زمان برای ورزش، زمانی است که بتوان به شکل مرتب و منظم ورزش کرد. حرکات ورزشی را به یک عادت روزانه مبدل کنید. البته در تحقیقات روشن شده که ورزش در صبح ایده آل است. چون سرعت کاهش وزن را بیشتر می کتد. ضمن اینکه به چربی سوزی روزانه شما منتهی می گردد.

بازی های فکری و معما بهترین راه کار برای تقویت و جوان نگه داشتن مغز است

تحقیقات نشان داده که ورزش های ساده به مراتب تاثیر بالاتری نسبت به معما و حل جدول بر روی مغز دارند. در این میان ورزش های هوازی با سلامت مغز ارتباط نزدیک تری دارند. ورزش هوازی به هر نوع فعالیتی گفته می شود که ضربان قلب شما را افزایش دهد و شما را بدون وقفه به عرق کرن و تحرک وا دارد، ضمن اینکه تقویت و مراقبت از مغز را برای شما به دنبال دارد.

روش های غلط کاهش وزن

تمرینات وزنه، بافت چربی را به ماهیچه تبدیل می کند

واقعیت این است که چربی به ماهیچه مبدل نمی گردد. در داخل بدن دو نوع بافت وجود دارد: بافت چربی که زیر پوست و بین ماهیچه ها قرار گرفته و در اطراف اندام های داخلی مانند قلب قرار می گیرد. بافت ماهیچه ای نیز به سه شکل تقسیم و در سراسر بدن یافت می شود. تمرینات وزنه، موجب تولید بافت ماهیچه ای در اطراف بافت چربی می گردد. بهتر است برای کاهش چربی بدن از رژیم غذایی استفاده کنید. این رژیم غذایی را از پروتئین های کم چرب، چربی های سالم مانند روغن زیتون و روغن ماهی، سبزیجات و غلات کامل پر کنید.

بهترین روش کاهش وزن، ورزش کردن است

این تفکر نیز اشتباست. اینکه شما هر چه قدر مایل هستید غذا بخورید، آن گاه با ورزش کردن دچار اضافه وزن نگردید، اشتباه است. محققان علوم ورزشی دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده اند که تاثیر رژیم غذایی در کاهش وزن از ورزش بیشتر است.

برای تناسب اندام باید یک تا دو بار در هفته ورزش کرد

گریس جوردن یک فیزیولوژیست ورزشی است که توصیه کرده برای کسب نتایج واقعی از ورزش، هفته ای ۳ تا ۵ بار ورزش کنید. او مبتکر ورزش ۷ دقیقه ای است و مقالات خود را در مجله انجمن قلب آمریکا چاپ کرده است. ضمن اینکه ورزش ۴ تا ۵ بار در هفته برای سلامت قلب بسیار موثر و مفید است.

روش های غلط کاهش وزن

تمرینات وزنه مختص مردها می باشد

وزن برای تقویت ماهیچه بسیار مفید است و این موضوع به جنسیت مربوط نمی گردد. در بدن خانم ها، هورمون تستوسترون کمتری نسبت به مردها تولید می گردد و به همین دلیل، در بدن زنان ماهیچه های کمتری وجود دارد.

دوی ماراتن، بهترین روش برای داشتن اندام بدنی مناسب است

دویدن در مسیر طولانی دو فایده زیادی دارد. در روز ۵ تا ۱۰ دقیقه بدوید. افرادی که در هفته یک ساعت می دوند به اندازه افرادی که سه ساعت در هقته می دوند، قلب سالم دارند.

روش های غلط کاهش وزن

برای ثبت کالری مصرفی دفترچه یادداشت باشید. چون این روش برای کنترل رژیم غذایی مطمئن است.

در بسیاری از مواقع، با داشتن آگاهی از کالری دریافتی و مصرفی نیز درست عمل نمی کنیم.

روش های غلط کاهش وزن

بهترین روش حفظ آب بدن، نوشیدنی ورزشی است

نوشیدنی های ورزشی دارای شکر و آب هستند. بهتر است به جای این نوشیدنی ها مضر از خوراکی پروتئینی یا آب معمولی برای تامین انرژی از دست رفته استفاده کنید. پروتئین بعد از ورزش می تواند ماهیچه ها را بازسازی کند.

منبع : آرگا


برچسب :

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها